Porovnej24: Nejmodernější způsob sjednávání pojištění pro poradce


			Porovnej24: Nejmodernější způsob sjednávání pojištění pro poradce

V České republice stále roste počet lidí, kteří chtějí uzavírat svá pojištění přes internet. Společnost Porovnej24.cz právě proto vytvořila systém, který poradcům umožňuje jednoduše najít vhodné pojištění, které odpovídá jejich potřebám a možnostem. Systém navíc všem zprostředkovatelům poskytuje komplexní servis i produktovou podporu, díky které patří mezi jasné špičky na českém trhu. Vedle klasických produktů, jakými jsou autopojištění nebo cestovní pojištění, umožňuje efektivní sjednávání smluv na energie, hypotéky a další produkty.

Podle partnera společnosti Zbyňka Laiska, který dříve působil jako senior manažer v holdingu Generali-PPF, přináší sytém Porovnej24.cz pro zprostředkovatele řadu výhod a zjednodušení, které konkurenční systémy neposkytují. Zprostředkovatelský systém je ideálním nástrojem pro velké makléřské sítě, jeho výhody ale mohou využívat i samostatní poradci. Vedle toho se společnost věnuje dalšímu vývoji svých systémů i služeb pro klienty. Zbyňka Laiska jsme požádali, aby nám představil projekt Porovnej24.cz i nové trendy v oblasti online pojištění.

Jak jste se dostal k projektu Porovnej24.cz? Co vás vedlo k založení vlastního systému ke sjednávání pojištění? 

Dlouhá léta jsem pracoval v oblasti pojišťovnictví, ať již ve společnosti PPF nebo ještě dříve v České pojišťovně. V posledních deseti letech, kdy stále roste význam internetu a moderních technologií v našich životech, se začal otevírat prostor pro nové přístupy v uzavírání pojištění. Objevily se srovnávače pojištění, které se stále rozvíjely a využívalo je čím dál více lidí. Napadlo nás proto zkusit posunout tuto oblast ještě dál a představit systém, který by uzavírání pojištění co nejvíce sjednotil a zjednodušil a zároveň pracoval na nových inovativních postupech. S kolegy, kteří dříve působili jako manažeři a specialisti na finanční poradenství, jsme tak rozjeli Porovnej24.cz.


Mohlo by vás zajímat: Aon: České firmy se obávají nedostatku zaměstnanců


Představte nám v kostce, čím se Porovnej24.cz zabývá?

Za prvé jsme vyvinuli systém, který finančním poradcům nabízí možnost jednoduše sjednávat neživotní pojištění od většiny pojišťoven na trhu. Ten systém nyní používají tisíce poradců a ročně se přes něj sjedná téměř 100 000 smluv. Sice provozujeme i vlastní internetový srovnávač, který lidem nabízí možnost porovnávat a uzavírat různá pojištění, ale jádrem našeho podnikání je vývoj sofistikovaného systému pro poradce. Díky naší velikosti na trhu a spolupráci s největšími pojišťovnami, můžeme poradcům v našich partnerských sítích nabídnout mnohem výhodnější produkty a atraktivní bonusy a provize.

Naším cílem bylo vytvořit něco víc, než jen klasický srovnávací software, kterých je na trhu několik. Poskytujeme proto opravdu komplexní systém a podporu, které poradcům umí velmi zjednodušit práci. Náš systém umí v reálném čase udělat všechny potřebné a přesné výpočty, nabízí veškeré detaily produktů na jednom místě a nabízí poradcům třeba i off-line slevy. Poradci tak mohou poskytovat zákazníkům služby, o které mají zájem, i bez detailní znalosti všech produktů. Neodmyslitelnou součástí naší práce je pak neustálý vývoj nabízených produktů přímo s makléři. 

Jaké produkty ve vašem systému najdeme? Zmínil jste neživotní pojištění, nabízíte i další produkty? 

Největší zájem je jednoznačně o autopojištění. Dále to jsou cestovní pojištění a pojištění domácnosti. Právě v těchto dvou oblastech vidím nejvyšší potenciál k růstu objemů prodeje. Potom co oblast životního pojištění prošla různými regulacemi a snížením provizí, hledají poradci cestu, jak uzavírat více neživotních pojistek.

Prosazujeme se v oblasti energetiky, která kvůli podvodným praktikám různých podomních prodejců v minulosti utrpěla. Jdeme na to jinak. Máme výhodnější ceny od malých i velkých dodavatelů. Jedinou činností poradce je srovnání nabídek – pokud pak úspora dává jeho zákazníkovi smysl, předá nám případ na zpracování a od nás pak už jen inkasuje provizi. Certifikované srovnání stávající a nových nabídek trvá jen 2 minuty.


Mohlo by vás zajímat: Postřehy Evy Gmentové: Technika nám vládne


Vysvětlete nám, jak vaše služby usnadňují práci klientům a poradcům? Čím se vůbec odlišujete od konkurence na trhu? 

Cílem je samozřejmě spokojenost konečných zákazníků, kteří díky Porovnej24.cz najdou optimální řešení odpovídající jejich potřebám a možnostem. Různí zákazníci mají různé požadavky, které dokáže pokrýt třeba jen pár produktů na trhu. Například zákazník požaduje, aby pojištění jeho auta bylo platné třeba v Turecku. Takové detaily ale poradce nemůže znát nazpaměť. Při práci s naším systémem ale vhodný produkt najde rychle, sám systém poradce navádí a veškeré informace jsou vždy uvedeny na jednom místě.

Několikrát jsem už mluvil o zjednodušování. Porovnej24.cz je opravdu komplexním systémem, který obstará vše od počátečního srovnávání, přesného výpočtu cen, okamžitého vzniku smlouvy bez potřeby ji tisknout, až po zaplacení v online platební bráně. Činností makléře a poradce je vlastně jen zanést potřebné informace do formuláře. Zjednodušit se daly i oblasti, které byly doposud poměrně zdlouhavé – třeba pořízení fotografií při uzavírání havarijního pojištění. Systém Porovnej24.cz sám instruuje zákazníky jak jejich automobil nafotit. Zákazník už pak jen jednoduše nahraje fotky na určené místo.

Pro naše klienty jsme navíc zřídili call centrum. Využívají ho především ti, kteří nejsou specialisty na neživotní pojištění, ale chtějí svým zákazníkům poskytnout servis v této oblasti. Pokud nám klient dá kontakt na své zákazníky, umíme se s nimi spojit a veškeré náležitosti při uzavírání pojištění dojednat. Poradce pak dostane provizi za uzavření, ale přitom se o samotný proces vůbec starat nemusí.


Mohlo by vás zajímat: Zamyšlení: Rizika požárů v nákupních centrech


To je určitě výhoda a poradcům, kteří nemají přehled v jednotlivých produktech u neživotních pojistek, to jistě usnadní práci. Jaké další výhody systém klientům nabídne? 

Za prvé máme nastavené kontrolní mechanismy, které mají za cíl, aby poradce neudělal při uzavírání smlouvy žádnou chybu. To je možné například díky automatizovanému sytému emailů, které hlídají

veškeré náležitosti procesu. Smlouvy se automaticky vyplní podle zadaných dat, a zákazník je může ihned zaplatit. Patříme mezi první firmy, které tyto možnosti nabízejí. Jednoduchým doplňkem je také zasílání upomínek za nezaplacené pojistné zákazníkům.

Výhodou je určitě možnost propojení klientského softwaru pro správu sítě se softwarem Porovnej24, díky kterým mají klienti veškeré informace ihned po ruce. Menší klienti zase využijí evidenci sjednaných smluv a možnost dokončovat již rozjednané smlouvy.


Mohlo by vás zajímat: ČAP: Pojištění odpovědnosti má každý 11. živnostník


Vyjmenoval jste poměrně široké rozpětí služeb. Jak je takový systém náročný na údržbu a další rozvoj? 

Samozřejmě čím větší je rozpětí poskytovaných služeb, tím náročnější je údržba a rozvoj dalších oblastí. Jednou z částí správy systému je IT programování, druhou je upravení jednotlivých produktů a nastavení online procesů. V poměru je to tak 50:50. Systém můžeme neustále zlepšovat i díky tomu, že ho dnes využívají tisíce finančních poradců, na druhou stranu se ale dá pojištění sjednat i bez účasti poradce. Poradci ale v systému najdou řadu přidaných funkcí ke zpřesnění nabídky.

Zmínil jste, že váš systém využívají tisíce poradců. Řekněte nám, kdo je tedy váš klient? 

Náš systém nejvíce využívají vybrané poradenské sítě. Snažíme se být pro ně spíše partnerem pro zvýšení objemu prodeje neživotního pojištění. Nejen pouhým dodavatelem systému. Proto se snažíme i náš vztah koncipovat tak, že nechceme žít z pasivních poplatků za rozvoj systému, ale z podílení se na zvýšení objemu neživotního pojištění. Taková je naše filosofie. A to je důvod, proč poradenské sítě využívají tento nástroj.

Pro své stálé klienty nabízíte i možnost partnerství. Musí potenciální zájemci o partnerství splňovat nějaké podmínky, kdo se jím může stát? 

V současné době se chceme zaměřit především na rozvoj spolupráce se stávajícími partnery. Nové klienty rádi přivítáme, ale samotné partnerství s nimi poctivě zvažujeme. Nová partnerství nesmí ohrozit spolupráci s těmi stávajícími. Díváme se taky na potenciál růstu v oblasti neživotního pojištění. Naší strategií není bezhlavé uzavírání partnerství bez vidiny růstu, které bychom přijali jen kvůli poplatku za poskytnutí softwaru.


Mohlo by vás zajímat: Trendy na trhu pojištění kybernetických rizik


Není jedním z důvodů i velikost potenciálních partnerů? Mají vůbec šanci menší firmy? 

Velikost nepatří mezi hlavní důvody, které by rozhodovaly o uzavření partnerství. Dokonce mezi partnery máme i několik jednotlivců, kteří náš systém využívají a dokáží udělat velké objemy. Dříve jsem dokonce prohrál sázku s mými kolegy. V začátcích jsem totiž chtěl jednotlivé poradce odmítat. Tak jsme stanovili laťku na hranici půl milionu předepsaného pojistného. Ale někteří poradci nemají s takovým objemem problém, ale jsou to spíše výjimky.

Jaká jsou ve vaší práci naopak úskalí?

Složité je to například s legislativou, ta se v posledních letech hodně a často mění. My tak musíme náš systém neustále upravovat, abychom splňovali všechny náležitosti. Zároveň musíme věnovat dost času monitoringu nové legislativy a nařízení, jako například GDPR, které začne tento rok platit.

Vaše ambice na poli systémů pro finanční poradce se zdají být velké. Kam se chce firma dál rozvíjet? 

To rozhodně. Máme stabilní zázemí, díky kterému můžeme vyvíjet nové procesy a zlepšovat naše služby. Čím dál víc pojistek se taky uzavírá přes internet, a to i bez přímé účasti poradce. Chceme proto dál rozvíjet nové funkčnosti systému a celý ho ještě více zrychlit. Osobně se chci víc zaměřit na prodej energií, který podle mého názoru může v příštích letech hodně růst.


PhDr. Zbyněk Laisek, M.B.A.

Zbyněk Laisek získal doktorát v oboru ekonomie na Univerzitě Karlově v Praze. V zahraničí studoval obor Business Administration na University of Texas a také Executive MBA program na University of Pittsburgh, který zakončil získáním titulu M.B.A. Jako senior manažer dříve působil v holdingu Generali-PPF v regionu střední a východní Evropy. Vedle této pozice působil i jako člen představenstva dceřiných firem Holdingu. Před nástupem do společnosti Generali-PPF Holding zastával manažerské pozice v ING, Erste Group – Česká spořitelna a v marketingovém výzkumu. Působil také jako poradce představenstva České pojišťovny a podílel se na zakládání a restrukturalizaci firem v oblasti penzijních fondů a zdravotnictví.

Zdroj: Porovnej24.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články