AXA: Asistenční služba pomáhá chránit před nekvalitními lékařskými zákroky v zahraničí


			AXA: Asistenční služba pomáhá chránit před nekvalitními lékařskými zákroky v zahraničí

Využívání asistenčních služeb poskytovaných k cestovnímu pojištění pomáhá v zahraničí najít správné lékařské zařízení. Klienti se tak mohou vyhnout situaci, kdy jsou kvůli neznalosti místních poměrů ošetřeni v zařízení s nedostatečným odborným, personálním i technickým vybavením. Potvrzují to zkušenosti AXA pojišťovny, u které si během loňského roku uzavřelo cestovní pojištění více než 22 tisíc klientů.

 

„Naše asistenční linka přijala loni přes 5 tisíc hovorů, pomoc v zahraničí tedy potřeboval téměř každý čtvrtý klient,“ říká Karel Žyla, manažer PR a interní komunikace finanční skupiny AXA.

 

Asistenční linka slouží klientům pro řešení jakýchkoliv pojistných událostí, ať už jde o nemoc, úraz, nebo třeba ztrátu zavazadel. Operátor na lince klientovi poradí, jak v dané situaci nejlépe postupovat. V případě, že klient potřebuje ošetření, zajistí mu asistenční služba převoz do spolehlivého a prověřeného lékařského zařízení. Právě na tuto funkci asistenční služby by klienti neměli zapomínat. Vždy by měli s operátorem konzultovat, v jaké nemocnici či klinice se nechají ošetřit. Pomůže to správně vyřešit pojistnou událost, ale hlavně se tak klient může vyhnout zdravotním komplikacím způsobeným nekvalitním lékařským zákrokem.

Víme o případu profesionálního sportovce, který při lyžování v Alpách upadl a poranil si koleno. Horská služba ho svezla pod sjezdovku, kde se ho ujal personál jedné z připravených sanitek. Odvezli ho do nejmenované privátní kliniky, klientovi pohrozili trvalými následky, pokud se nenechá okamžitě operovat, a před samotným zákrokem ho nechali podepsat závazek, že uhradí veškeré výdaje. Dva dny po operaci se u něj objevily potíže v cévním systému operované končetiny, proto musel být operován znovu. Operace však nepomohla a hrozilo, že by mohl o nohu přijít. Proto mu byla navržena operace třetí. Zároveň mu personál doporučil kontaktovat pojišťovnu, protože účet za léčbu již překročil 10 000 EUR. Poté, co kontaktoval asistenční službu, dozvěděl se, že skončil v nechvalně proslulé klinice, která se specializuje na předražené a často zbytečné operace jednoduchých úrazů a je známá pochybnou kvalitou provedených zákroků.
Asistenční služba zajistila jeho okamžitý převoz do blízké univerzitní nemocnice, kde klient podstoupil třetí operaci, jež mu zachránila nohu. Bohužel se také dověděl, že cévní komplikace nastaly následkem špatně provedené první operace a budou mít trvalé následky, které ho budou stát sportovní kariéru.

 

„Ačkoli se jedná o poměrně extrémní případ, v sezoně zimních dovolených se toto téma stává opět aktuální. Doporučujeme proto českým občanům, aby se před cestou do zahraničí vždy pojistili a vyhnuli se tak zbytečným nákladům, které je mohou při řešení zdravotního problému potkat, jako např. spoluúčast při ošetření, zásah horské služby nebo repatriace do České republiky,“ uzavřel Karel Žyla. 

 

AXA

Zdroj: AXA

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články