AXA: Implementaci Solvency 2 na národní úrovni zajišťuje 5 lidí


			AXA: Implementaci Solvency 2 na národní úrovni zajišťuje 5 lidí
23.1.2011 Pojistný trh

Masivní prodej jenorázového životního pojištění nijak nezkresluje výsledky trhu. Tento názor pojišťovny AXA tlumočil tiskový mluvčí Marek Zeman. Produkt má své místo na trhu, dodává v rozhovoru pro opojištění.cz

 

*Můžete odhadnout, jaké bude letošní tempo růstu předepsaného pojistného?

Zásadou AXA je nedávat tyto predikce.


* Vytvořili jste speciální týmy pro Solvency 2? A kolik je v nich lidí?


Ano, takový tým v rámci AXA Group existuje. Je to pro nás významné téma. Tým máme i na lokální úrovni a je v něm cca 5 lidí, kteří se zabývají především implementací toho, co je vytvořeno na úrovni skupiny.


* Na kolik vás opatření Solvency 2, které začne příští rok platit, přijde?


To je důvěrná informace.


* Je možné, že by některé české pojišťovny nezvládly přípravu na Solvency 2?


To se dá těžko odhadnout. To musí posoudit každá pojišťovna.


* Budou letos podnikatelé ochotni investovat víc peněz do pojištění svých firem?


AXA je zaměřena především na retailový segment, kde vidíme zpomalení především v oblasti zaměstnaneckých benefitů jako důsledek daňových opatření v této oblasti.


* Myslíte, že bude dál pokračovat masivní prodej jednorázového životního pojištění? Zkresluje to podle vás trh, či nikoliv?


Tento produkt má své místo na trhu a má také svoji klientelu. V posledních letech jsme zaznamenali mnoho inovací a ani AXA nezůstala pozadu. Tady mám na mysli například naši iniciativu v oblasti ochrany investic klienta.

Trh to dle našeho názoru nijak nezkresluje.

 

*A ještě pohled do vaší kuchyně. Na našich stránkách jsme citovali kvalifikovaného odborníka , který konstatoval, že kvalita výkazů, které předávají pojišťovny dohledu, byla v minulosti velmi pochybná. Proč tomu tak je? A jak lze za pomoci IT zajistit, aby všechna čísla skutečně seděla?


Je úkolem dohledu, aby si zajistil kvalitu výkazů ze strany pojišťoven. Má na to řadu nástrojů. Zákon vyžaduje vnitřní kontrolní systém pojišťoven také proto, aby výkazy a reporting byly v pořádku. Věříme, že tento systém každá pojišťovna má.


Děkuji za odpovědi.


Dagmar Šístková

Zdroj: Dagmar Šístková

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články