Česká pojišťovna: Podnikatelé budou vždy investovat do pojištění


			Česká pojišťovna: Podnikatelé budou vždy investovat do pojištění
22.1.2011 Pojistný trh

Trh s neživotním pojištěním letos může zaznamenat stagnaci nebo jen mírný růst. Vyplývá to z odpovědí, které poskytl webovým stránkám opojištění.cz tiskový mluvčí České pojišťovny Tomáš Zavoral.

Růst by mělo pojištění majetku a odpovědnosti podnikatelů i občanů, ale i úrazové pojištění.

 

*Můžete odhadnout, jaké bude letošní tempo růstu předepsaného pojistného?

 
Experti České pojišťovny předpokládají, že na vývoji změn tempa předepsaného pojistného u neživotního pojištění se bude do značné míry podílet především situace v oblasti autopojištění. To by mělo s největší pravděpodobností v letošním roce pokračovat v poklesu. Zásadními vlivy jsou – kromě jiného – především propad prodejních cen automobilů, ale také jejich nižší celkové prodeje proti dřívějším rokům. Stále také doznívají dopady finanční krize a prohlubuje se konkurenční boj, který má negativní dopad na průměrné pojistné.

Ostatní produkty neživotního pojištění by pak měly vykázat v zásadě růst – platit by to mělo pro pojištění majetku a odpovědnosti podnikatelů i občanů nebo například pro úrazové pojištění.

Ve výsledku by pak trh s neživotním pojištěním mohl zaznamenat stagnaci až mírný růst.


*Vytvořili jste speciální týmy pro Solvency 2? A kolik je v nich lidí?

*Na kolik vás opatření Solvency 2, které začne platit v roce 2013, přijde?

Česká pojišťovna věnuje již několik let velkou pozornost projektu Solvency II a jeho požadavkům. Za účelem implementace nevytváří speciální týmy, kompetence jsou přímo u konkrétních interních útvarů, především v oblasti risk managementu.

 

*Je možné, že by některé české pojišťovny nezvládly přípravu na Solvency 2?

Česká pojišťovna hypotetické komentáře k finanční situaci ostatních pojišťoven neposkytuje.


* Budou letos podnikatelé ochotni investovat víc peněz do pojištění svých firem?

Česká pojišťovna předpokládá, že situace v podnikatelském pojištění bude kopírovat trvalý trend – tzn., že podnikatelé vždy investovali a budou investovat do kvalitního pojištění, aby se tak ochránili před možnými riziky. Mnohokrát – a zejména v loňském roce, kdy udeřila čtveřice kalamit – se přesvědčili, že vhodné pojištění jim chrání jejich podnikání před nahodilými nepříznivými vlivy, které by jinak mohly ohrozit stabilitu výkonu jejich podnikatelské činnosti.

Ochota investovat do pojištění v letošním roce pak bude záviset na skutečnosti, jak se bude dařit české ekonomice a jak si podnikatelé povedou v daném segmentu svého působení. Předpokládáme, že růst jejich obratů, investic do zásob či movitých věcí se projeví i v objemu pojištění.

Vzhledem k živelním kalamitám v roce 2010 čeští podnikatelé detailně vyhodnocují, co všechno by tyto události pro ně mohly v budoucnu znamenat.  

 

*Myslíte, že bude dál pokračovat masivní prodej jednorázového životního pojištění? Zkresluje to podle vás trh, či nikoliv?

Snižování úrokových sazeb bank vytváří stále prostor pro alternativní způsoby zhodnocení úspor obyvatel, včetně jednorázově placeného životního pojištění. S tím souvisí i dožívání velké většiny smluv stavebního spoření a změny jejich podmínek, které vedou k tomu, že klienti přemýšlejí, jak s těmito prostředky naložit. Lidé stále zvažují, do jakých finančních produktů je uložit, aby je bezpečně a co nejvýhodněji zhodnotili.

Jednorázově placené životní pojištění je regulérní druh pojištění, který v sobě kombinuje pojistnou ochranu života pojištěných osob a zároveň jim část vložených prostředků umožňuje zhodnotit. Trendy ve vývoji jednorázově i běžně placeného životního pojištění sledují statistiky České  asociace pojišťoven  separátně  a pravidelně je zveřejňují na svých webových stránkách. 


* A ještě pohled do vaší kuchyně. Na našich stránkách jsme citovali kvalifikovaného odborníka, který konstatoval, že kvalita výkazů, které předávají pojišťovny dohledu, byla v minulosti velmi pochybná. Proč tomu tak je? A jak lze za pomoci IT zajistit, aby všechna čísla skutečně seděla?

Česká pojišťovna není s to hodnotit kvalitu reportů předávaných ČNB jinými pojišťovnami. Z našeho pohledu lídra trhu máme za to, že reporty pro Českou národní banku zpracováváme s řádnou péčí, kvalitně a včas.

Děkuji za odpovědi.

Dagmar Šístková

Zdroj: Česká pojišťovna

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články