Česká pojišťovna: Příští rok nás čeká opětovný růst


			Česká pojišťovna: Příští rok nás čeká opětovný růst

Česká pojišťovna se zásadně mění již od července roku 2010. V říjnu 2011, tedy právě před rokem, představila nejdůležitější změny veřejnosti. Nový přístup ke klientům se opírá o základní princip pojišťovnictví – pomoc druhému. Doprovází ho řada nových produktů, zrychlení většiny služeb a důsledná reorganizace obchodní sítě s důrazem na profesionalitu obchodníků – to vše přispělo ke stabilizaci kmene i tržního podílu České pojišťovny, která je tak připravena v klíčových oblastech začít v roce 2013 opět růst.

„Před rokem jsem oznámil, že naším dlouhodobým cílem je stabilizovat podíl na trhu a začít opět růst směrem k 30% tržnímu podílu. Dnes naše výsledky ukazují, že změny, které implementujeme již déle než dva roky, míří správným směrem. Daří se nám stabilizovat kmen i výrazně zpomalovat pokles předepsaného pojistného, které v pololetí meziročně kleslo jen o dvě procenta, zatímco ještě před rokem to bylo procent šest. Velmi důležitým měřítkem je rovněž kontinuálně rostoucí spokojenost klientů s našimi produkty a službami, která je nyní oproti roku 2009 téměř dvaapůlkrát vyšší,“ říká Pavel Řehák, generální ředitel České pojišťovny a dodává: „Dosáhli jsme řady pozitivních výsledků, a to navzdory erodujícímu pojistnému trhu dlouhodobě oslabovanému cenovými válkami. Jsme připraveni začít v příštím roce opět růst.“

Na dotaz, jak vysoký růst by to měl být, uvedl Pavel Řehák, že předpokládaný růst předepsaného pojistného v roce 2013 by měl dosáhnout 0,4 %.

Distribuční síť

Nejvýraznějšími inovacemi prošla v poslední době hlavně distribuční síť České pojišťovny. Týmy zaměstnanců poboček i obchodních zástupců byly reorganizovány a jejich motivace namířena směrem k maximální spokojenosti klienta (orientace na kmen). Byl implementován nový obchodní model umožňující atraktivní kariérní růst a přijaty stovky nových obchodníků. V pobočkové síti je postupně zaváděn konzultativní způsob prodeje a klíčovou změnou je i nový vzhled poboček. V roce 2011 bylo otevřeno 33 nových specializovaných poboček České pojišťovny v prostorách České pošty a v letošním roce jich přibude dalších 47. Celkem dnes Česká pojišťovna nabízí své služby třiceti tisícům klientů denně na více než 4 500 obchodních místech.

„Volba nového konceptu pobočkové sítě trvala o něco déle, než jsem původně očekával,“ upřesňuje Pavel Řehák. „Je to zcela určitě nejviditelnější změna, kterou zaznamenají všichni naši klienti. Vzhledem k velikosti distribuční sítě ČP to bude také nejnákladnější investice. Z jedné miliardy korun, o které jsem v souvislosti s plánovanými změnami České pojišťovny hovořil vloni, vložíme do nového konceptu poboček až 400 milionů. Tyto prostředky si však musíme sami vydělat, proto je prvotní stabilizace portfolia a efektivní řízení našich nákladů naprostou nezbytností. Dnes představujeme první z nových poboček a věřím, že do dvou let se nám podaří změnit tvář podstatné části sítě,“ uzavírá Pavel Řehák.

Do dnešního dne bylo proinvestováno 300 miliónů korun.

Bezesporu velmi zajímavá je investice do ochrany kmene. V této souvislosti byl vytvořen tzv. záchranný tým, který v případě, že dojde ke zrušení životního pojištění, kontaktuje klienta a vysvětluje mu, o co přichází, když po dvou letech – možná nevědomky – ruší pojistku.

Nové a jednoduché produkty

Inovace se dotkly také všech produktových řad. Součástí povinného ručení, které se dnes svým rozsahem přibližuje havarijnímu pojištění, je již rok mobilní aplikace Pojišťovna pro chytré telefony, nové životní pojištění představilo unikátní prvky prevence zdraví v programech Zdravý život a Návrat do života, pojištění majetku bylo zcela přepracováno a nově rozděleno do intuitivních balíčků umožňujících snadnou orientaci a rychlé sjednání. Samozřejmostí je i v případě majetkového pojištění možnost nahlásit škodu prostřednictvím mobilní aplikace Pojišťovna. Zcela novým konceptem na trhu dávajícím klientům jistotu v dnešních turbulentních dobách je pak garance ceny pojištění na tři (v případě povinného ručení) a pět let (u pojištění majetku).

Vždy něco navíc

Jedním příkladem za všechny aktivity, které Česká pojišťovna představila v rámci filozofie „Vždy něco navíc“, je nový regionální grantový program, do kterého veřejnost během jednoho měsíce nominovala téměř 60 projektů. Z nich poté grantová komise vybrala sedmnáct, jimž udělila granty za více než 600 000 korun. Potřebným pomáhá v rámci firemního dobrovolnictví i více než šest set zaměstnanců České pojišťovny. Ti jen od počátku letošního roku odpracovali téměř 2 000 brigádnických hodin a na charitativních sbírkách vybrali přes jeden milion korun. Tuto částku následně Nadace ČP zdvojnásobila.

ČP, DŠ

Zdroj: ČP,DŠ

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články