ČP: Cestovat bez cestovního pojištění je zbytečný hazard


			ČP: Cestovat bez cestovního pojištění je zbytečný hazard

Nejvíce skloňovaným pojištěním je v létě určitě cestovní pojištění. Na otázky, které se týkají této problematiky, nám odpověděl produktový manažer České pojišťovny, Ondřej Mašek.

Cestovní pojištění by mělo být nedílnou součástí každé dovolené. Je to tak, nebo se stále stává, že lidé vyjíždí do zahraničí bez cestovního pojištění? Existuje nějaká statistika?

Cestovat do zahraničí bez cestovního pojištění, tzn. minimálně s pojištěním léčebných výloh, považuji za zbytečný hazard. Podobný názor, alespoň podle ankety na webu Turistika.cz, která byla loni zveřejněna, ale nesdílí (a na cesty bez pojištění vyráží) zhruba 12 % Čechů.

Vlastníci platebních karet často říkají, že součástí karty je i cestovní pojištění. Pokud ano, je takové cestovní pojištění k něčemu? Mnohé karetní společnosti skutečně o těchto vlastnostech karet hovoří.

Jasná a univerzální odpověď v tomto případě neexistuje. Banky mají na platebních kartách rozdílná cestovní pojištění. Proto je vždy účelné a důležité si před cestou zjistit, co vše přesně pojištění kryje a kolik osob je pojištěno.

Důležité je, aby byla pojištěna rizika, která při cestě hrozí, a aby také pojistné limity odpovídaly realitě dané země. Například zdravotní ošetření ve vzdálených destinacích jako Thajsko, Dominikánská republika nebo USA patří k těm výrazně dražším.

V případě, že se někomu, kdo nemá uzavřené cestovní pojištění, něco v zahraničí stane, musí si postižený klient hradit všechno hotově? Pokud nemá peníze, může mu půjčit zastupitelský úřad, nebo jak má v takovém případě postupovat?

Odpověď rozdělím na dvě části:

Pokud člověk má cestovní pojištění, tak většinou probíhá platba v hotovosti, některá zdravotnická zařízení hotovost nevyžadují a posílají fakturu přímo asistenční službě. Součástí cestovního pojištění České pojišťovny je poskytnutí hotovosti oproti složení stejné částky v ČR. Příbuzní nebo přátelé klienta složí u asistenční služby částku, kterou může klient čerpat v zahraničí.

Pokud člověk nemá cestovní pojištění, tak může v Evropě využít kartu EHIC. Jedná se de facto o využití kartičky, kterou jste dostali od své tuzemské zdravotní pojišťovny. Na jejím základě Vám můžou být uhrazeny náklady na léčbu. Bohužel tuto kartu lze použít pouze ve veřejném zdravotnickém zařízení, hradí jen nezbytné náklady a pouze do určité výše. Zbytek musí hradit klient ze svého.

Jakým způsobem si lidé nejčastěji sjednávají cestovní pojištění?

Většina našich klientů si cestovní pojištění uzavírá přímo na pobočkách nebo u cestovních kanceláří. Stabilně kolem 10 – 15 procent smluv je uzavíráno přes webové stránky ČP, Facebook ČP nebo aplikaci pro chytré telefony Pojišťovna.

Dochází v souvislosti s cestovním pojištěním k pojistným podvodům? Mohl byste uvést nějaké příklady?

Tyto případy jsou spíše ojedinělé, ročně se setkáváme zhruba s jednotkami případů. Příkladem z praxe může být situace, kdy si manželský pár sjednal pojištění při cestě na Kubu, kde požadovali proplacení nákladů na ošetření. V průběhu šetření bylo zjištěno, že si klienti sjednali to samé pojištění u další pojišťovny a náhradu nákladů žádali jak u ČP, tak u konkurence na základě stejných faktur. Došlo tedy k falšování faktur za ošetření v zahraničí. Dali jsme podnět k trestnímu řízení z důvodu podezření spáchání trestného činu pojistného podvodu.

 

Zeptejte se Ondřeje Maška na cestovní pojištění !

 

Česká pojišťovna

Zdroj: Česká pojišťovna

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články