Eric Smith: Málo obsloužené trhy přímo volají po inovacích


			Eric Smith: Málo obsloužené trhy přímo volají po inovacích
14.1.2015 Pojistný trh

„Podpojištěné obyvatelstvo a mezery na trhu představují obrovský potenciál pro inovátorsky zaměřené hráče ochotní čelit výzvám v podobě nových příležitostí, které vypadají zdánlivě ztrátově”, tvrdí Eric Smith, CEO amerického zastoupení největší zajišťovny na světě. Klíčová je ale schopnost získat přístup k trhům pomocí online distribučních kanálů.

Příležitost č. 1: Přehlížené tržní segmenty

Příkladem takových trhů  je životní pojištění pro středně příjmové rodiny v USA, domnívá se šéf Swiss Re Americas. “Toto je jedna z oblastí, která dnes přímo volá po inovacích. Tento segment trhu je nedostatečně obsloužen a málo vytěžován,” oznámil Smith účastníkům sympozia „Entrepreneurial Insurance“ věnovanému podnikání v pojišťovnictví, které se konalo v Dallasu v září letošního roku. “Když se podíváme na životní pojištění v USA a na domácnosti s ročním příjmem od USD 40 000 do USD 90 000, není tu již nikdo, kdo by se jim soustavně věnoval a to i presto, že právě tyto domácnosti tvoří většinu. Existují sice produkty, které jsou cenově dostupné, nicméně středně příjmové rodiny je nekupují, protože nikdo o tom s nimi nemluví a nikomu se dosud nepodařilo vymyslet vhodný způsob, jak tyto produkty efektivně prodávat online,” dodává Eric Smith. Samotní spotřebitelé přitom nemají problém s prováděním finančních transakcí online, např. zejména pokud jde o sjednání auto pojištění či o služby internetového bankovnictví. Ovšem odvětví životního pojištění stále ještě postrádá digitální kanál pro poskytování služeb zástupcům střední třídy. “Velkou výzvou pro pojišťovnictví je najít způsob jak se spojit s těmi zákazníky, kteří nedostávají adekvátní péči a kteří nejsou dostatečně obslouženi… Jak je oslovit? Jak přimět tyto lidi, aby si koupili produkt, který skutečně potřebují, který je cenově dostupný, ale o kterém bohužel nemají žádné povědomí?” táže se Smith.

Příležitost č. 2: Chytrá komunikační zařízení

Malé a střední podniky (SME) jak na vyspělých tak i rozvijících se trzích představují zajímavou příležitost pro podnikavé hráče, kteří dokáží oslovit zákazníky pomocí digitálních kanálů. Například, jedním z klientů spol. Swiss Re je kolumbijská pojišťovna, která se rozhodla přijít s neotřelým přístupem, jak získat a udržel svůj podíl na trhu. Když generální ředitel této pojišťovny objevil přehlížené segmenty, tak si uvědomil, že v rychle rostoucí zemi působí desítky tisíc malých a středních podniků, které nikdy nebyly pojištěny. Tento generální ředitel se rozhodl nabízet ucelené SME balíčky pro tuto novou generaci podnikatelů pomocí digitálních kanálů a chytrých zařízení. „Právě tak to chce celé uchopit. Pochopil jak na to a ví přesně, že to funguje. Pochopitelně jde o spojení jak virtuální online komunikace tak i tradiční infolinky. Ví ale taky, že tímto způsobem může vybudovat obrovskou základnu desítek tisíc malých podniků, které jednoho krásného dne, určitě ne všechny ale určitá část, se velikostně dostane na další úroveň a promění se dál ve střední podniky, přitom některým šťastnějším se dokonce podaří dorůst do velké společnosti,” líčí dál Smith. V zemích jako Kolumbie jsou lidé nesmírně loajální vůči všem, kdo jim pomohl v těžkých dobách. „Všem dnes uniká ten fakt, že nově vznikající firmy a pojištěnci již běžně vlastní chytrá zařízení, všechny ty tablety, chytré telefony, atd. a je de facto jedno jestli jsou fyzicky ve střední Americe, Brazílii, Kolumbii či Indonésii. Prakticky všechny tyto firmy, pokud chytrá zařízení ještě dnes nepoužívají, tak je do dvou let určitě budou mít,” dokresluje Smith.

Příležitost č. 3: Mikro pojištění

„Další témata jako mikro pojištění a mikro půjčky mohou sehrát důležitou roli na rychle rostoucích a rozvijících se světových trzích a právě toto jsou oblasti na které se soustřeďujeme ve Swiss Re”, říká Smith. “Zároveň si ale taky myslím, že tato témata budou hrát mnohem větší roli na takovém trhu jako jsou Spojené státy. Proč? Je tomu tak proto, že na tomto trhu najdeme teď spoustu mladých lidí bez práce a velké společnosti již nedokáží vytvářet potřebný počet pracovních míst. Velký počet takto nezaměstnaných lidí, kteří dnes nemají práci, se budou muset nějak zaměstnat. Udělají to nejspíš tak, že zaměstnají sami sebe a začnout podnikat na vlastní pěst. Budou se muset  stát podnikateli a přijít s něčím na trh. Mnozí to zkusí a udělají. V této souvislosti by právě mikro půjčky mohly pomoci začínajícím podnikatelům v rozjezdu. Zjistili jsme, že mikro pojištění lze s mikro půjčkou úspěšně kombinovat,” uzavřel Smith.

Zdroj: insurancejournal.com

Autor: oPojištění.cz

Zdroj: insurancejournal.com

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články