Hlášky a perličky z pojišťoven – ČPP a Kooperativa


			Hlášky a perličky z pojišťoven – ČPP a Kooperativa

Pojišťovny každoročně zveřejňují nejzajímavější perličky a hlášky z hlášení pojistných událostí. Přinášíme nejlepší hlášky pojišťovny Kooperativy a České podnikatelské pojišťovny…

Pojišťovna Kooperativa každoročně řeší přes 550 tisíc pojistných událostí. Většina z nich jsou běžné případy, uzavřené a vyplacené do několika dnů. Jsou mezi nimi samozřejmě i smutné a tragické nehody, ale každoročně se najde i několik událostí, nad kterými nejde se nepousmát.   

Láska je láska

Velmi kuriózní škodu nám nahlásil klient (Zoologická zahrada) z pojištění odpovědnosti. V zoo totiž zvířata poškodila vozidlo návštěvníka. Poškozený událost popsal takto:

Dne 5. 7. 2013 jsme navštívili Vaši Zoo. Zalíbila se nám možnost projet si safari vlastním vozem. Při průjezdu safari šlo po silnici proti našemu vozidlu stádo Watusi (africký skot). Vozidlo jsme tedy zastavili a čekali, až nás stádo obejde. Část zvířat vozidlo minula, když zamilovaný Watusák, který procházel vpravo od našeho vozidla, naskočil na jednu členku stáda. Při tom došlo ke kontaktu s naším vozidlem. Pravděpodobně kopytem Watusák poškodil dveře spolujezdce a zadní dveře našeho vozu, konkrétně je na obou dveřích poškrábaný lak a na zadních dveřích několik promáčklin. Předem děkuji za kladné vyřízení této nepříjemné záležitosti. Zdravíme naše Watusáky, ať se jim daří a množí se.    

Nezahnul

Další případ nám popsala poměrně trefně řidička poškozeného vozu: 

Popis vzniku: předjíždění. V křižovatce - zatáčce jsem předjížděla menší náklaďák - jenže on nejel do zatáčky, ale rovně a svým předkem vzal můj zadek a urval mi nárazník. No, jsem blbec!

Udělejte mi to stejně

Přišel nám dopis od klienta s velmi kuriózní žádostí. V dopise nám podrobně, i s příslušnými osobními údaji, popsal, jak jeho kamarád naboural auto a jeho známá s ním poté sjednala pojistku a antidatovala datum jejího sjednání. Sice prý mu Kooperativa krátila pojistné plnění, protože vozidlo neabsolvovalo povinnou prohlídku, ale spokojil se i s tím.

No, a jelikož teď také naboural své nové auto, chtěl by ho pojistit stejně jako jeho kamarád. Ale bohužel na tu jeho známou nemá kontakt, tak na koho by se z Kooperativy mohl obrátit. Všichni tři samozřejmě obdrželi obvinění z pojistného podvodu.   

Česká podnikatelská pojišťovna každoročně likviduje na 200 tisíc pojistných událostí, v mnoha případech operátoři klientského centra nebo likvidátoři zaznamenávají skutečně neobvyklé historky.

„Jakkoli se to zdá nepravděpodobné, i při řešení pojistných událostí může být veselo a klienti pobaví vtipným příběhem nejen operátory na klientské lince, ale i naše likvidátory.
U příležitosti konce roku jsme vybrali pro odlehčení a pobavení ty nejlepší hlášky a perličky z posledních let,“ říká tisková mluvčí ČPP Renata Čapková. 

Z poznámek operátora na klientské lince:

  • Poté, co operátorka s klientkou probrala možnosti nastavení smlouvy životního pojištění, klienta sdělila velmi klidně a upřímně: „No víte, já už jsem taková stará čůza, tak to nechám tak, jak to je do konce platnosti smlouvy.“
  • Na dotaz, zda má klient svědka pojistné události, dotyčný odpověděl: „Jo manželka. Sice nic neviděla, zato ale nahoře v domě slyšela, jak nadávám.“
  • Během hovoru operátora s klientem projíždí na ulici sanitka. Klient: „Vám tam houká alarm… Nemáte někam utíkat?“ Operátor: „Ne, to jen kolem jede sanitka.“ 
  • Operátorka: „Odkud mi pane Staňku to IČO diktujete?“ (operátorka žádala o uvedení zdroje, tedy ŽL, faktura apod.) Klient bez váhání reagoval: „Z Nepomuk, ten je v jižních Čechách, víte paní?“
  • Klient se ptá překvapené operátorky: „Vy jste pořád ten automat, nebo jste živá?“
  • Hlášení škody za poškozeného z povinného ručení: Operátor: „Poskytl Vám viník nehody nějaké finanční vyrovnání po nehodě?“ Klient: „Nechtěl.“ Operátor: „Majitelem vozidla jste přímo Vy?“ Klient: „Ne, zeťák… a ten mě zabije, až to zjistí… Myslíte, že to zjistí?“ Operátor: „Vzhledem k tomu, že je majitelem vozidla, obdrží od nás registrační dopis o nahlášené škodní události.“ Klient: „No tak to já mu to asi budu muset říct, co?“

Z deníku likvidátora pojistných událostí:

  • Občas se likvidátoři při práci i pobaví. „Išiel som asi 67 km/h a zrazu drb, rana ako z dela. Hovorim si: Čo sa deje? Asi idú po nás. Nešli. Bol to kameň z predomnou idúceho auta.“
  • Pak se ale stane nehoda, že se musíte zamyslet. To bylo například v Praze. „Zařazoval jsem se do pravého pruhu s blinkrem před autobus, předepsanou rychlostí. Niky Lauda za mnou nevydržel čekat, až se zařadím a rozhodl se pro rychlou akci a vyhrál. Právně jsem viník asi já.“
  • Příčina nehody může být někdy velice romantická, jako jednou v Českých Budějovicích. „Zastavil jsem za autem pana X na červenou, asi tak 1,5 m. Čekali jsme na zelenou a na chvíli jsem se zaneprázdnil líbáním přítelkyně a ztratil jsem pozornost, pustil brzdu a auto se pomalu rozjelo kupředu. Po 1,5 m se dotklo nárazníkem nárazníku pana X a jemně s ním houplo. Na mém vozidle dopraskl nosník RZ, který již před tím byl načatý. Na nárazníku pana X bylo několik málo vlasových škrábanců...jsem zásadně proti, že by např. byl jeho nárazník zlomen, nebo tak něco.“
  • Že se může stát ledacos, dokládá popis vzniku této škodní: „V pátek večer jsme vyrazili do Rakouska na hory. Byla tma a padal sníh s deštěm. Bylo asi -5 C°, takže vozovka byla mírně namrzlá. U obce Velešín jsem urazil zrcátko o první krávu, které jsem se stačil vyhnout. Poté jsem narazil do krávy ležící na vozovce. Ihned poté jsme volali policii, která dorazila po deseti minutách a zajistila nákladní vozidlo, ze kterého krávy vypadaly. Řidič nákladního vozidla zastavil na benzince za obcí Velešín a sám nahlásil policii únik krav z vozidla. Po sepsání protokolu s policií jsme se vrátili zpět do Benešova.“
  • A také potěší, když pachatel nehody připíše do výpovědi: „Už to nikdy neudělám.“

Kooperativa a Česká podnikatelská pojišťovna

Zdroj: Kooperativa a ČPP

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články