Hospodářské noviny určily nejlepší pojišťovnu roku 2015


			Hospodářské noviny určily nejlepší pojišťovnu roku 2015

Hospodářské noviny dnes vyhodnotily již sedmý ročník soutěže o nejlepší banku a pojišťovnu roku. Výsledky pojišťoven se tradičně dělily na kategorii životní a neživotní pojišťovna. A které pojišťovny jimi jsou?

Podkladem pro hodnocení byly výroční zprávy finančních institucí, jejich sazebníky na webu a on‑line kalkulačky. Řadu kritérií zjišťovali hodnotitelé telefonicky nebo na pobočkách pojišťoven. Součástí výzkumu byl i takzvaný mystery shopping, sloužící například k zjištění úroků u hypoték nebo ověření, jakým způsobem pracovníci poboček komunikují s klienty. A jak kvalitně a rychle jsou jim schopni poradit.

Mezi hodnoticí kritéria soutěže spadají například také šíře nabízených produktů, způsob, jak finanční ústavy komunikují s klienty i jejich dostupnost.

Výsledky v životním pojištění

V kategorii životního pojištění obhájila loňský titul Komerční pojišťovna, s náskokem 1,5 procenta před druhou Českou pojišťovnou. Komerční pojišťovna uspěla i v kategorii klientsky nejpřívětivější pojišťovny. Zde však druhé místo ukořistila Generali

Nejlepší životní pojišťovna 2015
(celkové pořadí, hodnocení v %)

1.

Komerční pojišťovna

61,5 

2.

Česká pojišťovna 

60,0 

3.

ČSOB Pojišťovna 

60,0 

4.

UNIQA pojišťovna 

59,0 

5.

Generali Pojišťovna 

58,5

6.

Allianz pojišťovna 

58,4 

7.

Pojišťovna ČS 

58,2 

8.

MetLife pojišťovna 

58,0 

9.

Kooperativa pojišťovna 

57,1 

10.

AEGON Pojišťovna 

55,3 

 

Klientsky nejpřívětivější životní pojišťovna 2015
(celkové pořadí, hodnocení v %)

1.

Komerční pojišťovna

75,1 

2.

Generali Pojišťovna

69,7

3.

UNIQA pojišťovna

69,0

4.

Česká pojišťovna

65,0

5.

ČSOB Pojišťovna

61,0

6.

ČPP

58,7

7.

NN ŽP (ING)

57,4

8.

Allianz pojišťovna

57,3

9.

Kooperativa pojišťovna

57,1

10.

MetLife pojišťovna

52,4

 

Výsledky v neživotním pojištění

V neživotním pojištění získala nejvyšší ocenění Allianz pojišťovna, o jejímž vítězství rozhodlo 0,4 %. Druhá se umístila pojišťovna Kooperativa. Velká změna však nastala u výsledků kategorie klientsky nejpřívětivější neživotní pojišťovna, kde se na prvním místě umístila ČSOB pojišťovna, následovaná Českou podnikatelskou pojišťovnou.

Nejlepší neživotní pojišťovna 2015
(celkové pořadí, hodnocení v %)

1.

Allianz pojišťovna 

75,7

2.

Kooperativa pojišťovna 

75,3

3.

ČPP

74,0

4.

Česká pojišťovna 

70,1

5.

ČSOB Pojišťovna 

69,1 

6.

UNIQA pojišťovna 

67,3

7.

ERGO pojišťovna

66,5

8.

Generali Pojišťovna 

63,8

9.

Slavia pojišťovna

57,3 

10.

Hasičská vzájemná pojišťovna

56,7 

 

 

Klientsky nejpřívětivější neživotní pojišťovna 2015
(celkové pořadí, hodnocení v %)

1.

ČSOB Pojišťovna

81,1

2.

ČPP

79,8

3.

Česká pojišťovna 

77,0

4.

Generali Pojišťovna 

75,8

5.

Kooperativa pojišťovna 

74,6

6.

Slavia pojišťovna

72,9

7.

UNIQA Pojišťovna 

72,2

8.

Maxima pojišťovna

70,6

9.

Direct pojišťovna (Triglav)

70,0

10.

Allianz pojišťovna

69,8

 

„Naším dlouhodobým cílem je co nejspokojenější klient, tedy ve všech ohledech co nejprofesionálnější servis. Ten dnes můžeme nabídnout jen tehdy, pokud budeme držet krok s dobou a nebudeme se bát inovací. Modernizujeme naše produkty, služby i komunikaci s klienty a já toto ocenění vnímám jako signál, že jdeme správným směrem,“ uvedl Jakub Strnad, předseda představenstva Allianz pojišťovny.

Generální ředitel České podnkatelské pojišťovny, a.s., Jaroslav Besperát, se o výsledcích pojiš´tovny vyjádřil takto: „Máme radost a velmi nás těší, že ocenění v hlavní kategorii nejlepší neživotní pojišťovna jsme stvrdili také druhým místem klientsky nejpřívětivější neživotní pojišťovny. Je to hezký dárek k letošnímu 20. výročí naší pojišťovny. Úspěch v soutěži chápeme jako ocenění práce všech zaměstnanců naší pojišťovny a výsledek dlouhodobé kvalitní péče o naše klienty. Rád bych poděkoval na tomto místě nejen svým kolegům, ale také všem našim klientům za jejich přízeň a důvěru.“

„Velmi si vážím, že Komerční pojišťovna v hodnocení Hospodářských novin, které považuji za nejobjektivnější v ČR, získala dvě první místa. Prioritní je pro nás spokojenost našich klientů, čemuž jsme přizpůsobili jak naše produkty, tak také celkový přístup při jednání a komunikaci s klienty. Toto ocenění taktéž potvrzuje úspěch modelu bankopojištění v uspokojování klientských potřeb tím vhodným způsobem. Proto se v posledních ročnících ocenění Hospodářských novin umisťujeme na předních místech,“ uvedl Stéphane Corbet, předseda představenstva a ředitel Komerční pojišťovny

Zdroj: Hospodářské noviny

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články