Kabriolet není pro každého


			Kabriolet není pro každého
8.8.2014 Pojistný trh

Luxus, styl, volnost a zábava. To jsou čtyři největší výhody kabrioletu. Svézt se v něm je parádní letní zážitek, ale jízdu s větrem ve vlasech je však třeba si užívat s rozumem. Podle nejnovější studie Allianz centra pro technologie může mít vyklánění se z kabrioletu už v rychlosti 6 km/h fatální následky.

Zvlášť „dlouháni“, tedy lidé s výškou kolem 190 centimetrů a vyšší, jsou při převrácení vozidla nejzranitelnější. Z praktického hlediska jsou právě stylové kabriolety, které jsou například v Německu, ač není letní jižní destinací, velmi populární, těmi nejnebezpečnějšími vozidly. Podle studie mnichovského Allianz centra pro technologie může dojít ke smrtelným následkům už při malé rychlosti. Pokud se pasažér z kabrioletu vyklání, nebo se při jízdě postaví, náraz anebo prudké brždění nemá šanci „ustát“ a riskuje zaručený pád či zranění. Tyto následky mohou nastat už při rychlosti 6 kilometrů za hodinu. V rychlosti 40 km/h už hrozí vážná zranění hrudníku, žeber, vnitřních orgánů či dokonce katapultování pasažéra z vozidla. Takovou jízdu už by cestující nemusel přežít.

Nepřijděte o hlavu

Některé crash testy dokonce varují hlavně mužskou osádku vozu vyšší než 190 cm, aby si do kabrioletu vůbec nesedala. Při převrácení vozidla na střechu se totiž hlava vysoké osoby stává bodem, který z vozidla nejvíc vyčnívá. Rám čelního skla se při nárazu lehce zdeformuje a pro cestujícího to může znamenat okamžitou smrt či trvalé následky.

Bezpečnostním pásům je už 55 let!

Ani zákon o provozu na pozemních komunikacích neosvobodil cestující v kabrioletu od používání bezpečnostních pásů, takže je opravdu nejrozumnější vychutnávat si vítr ve vlasech řádně zajištěný. Nechce se tomu ani věřit, ale v tomto roce oslavuje tříbodový bezpečnostní pás od Nilsa Bohlina své půlkulaté, 55. výročí. Vynález konstruktéra švédské automobilky Volvo stihl od roku 1959 zachránit už milióny lidských životů a stal se standardním vybavením každého vozidla. K zavedení bezpečnostního pásu v Německu v roce 1976 rozhodujícím způsobem přispělo právě také Allianz centrum pro technologie.

Allianz

Zdroj: Allianz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články