Lidé si pomalu začínají zvykat na sjednávání pojištění online


			Lidé si pomalu začínají zvykat na sjednávání pojištění online

Chytrý telefon má téměř každý. Pojišťovny dávají lidem se smartphonem možnost uzavírat pojištění přes mobily a tablety. Lidé to začínají ve velkém využívat a nejvíce pak na ta jednodušší pojištění, jako je například cestovní pojištění. V závěsu se pak drží povinné ručení, či pojištění majetku.

Prodej pojištění online v Česku podle ankety E15.cz teprve začne nabývat významu. Hlavně díky nárůstu počtu tabletů a smartphonů, se jistě navýší i počet uzavřených smluv on-line. Pojišťovny mají prodejní kanály v podobě aplikací. Lidé si na to však stále ještě zvykají. „Mobilní aplikaci máme aktuálně na cestovní pojištění. U samotného prodeje stále převažuje desktop, byť podíl přístupů z mobilů/tabletů dosahuje už desítek procent,“ uvedl Václav Bálek z Allianz.

Největší nárůst online prodejů pojišťovny zaznamenávají u tabletů. I přes boom prodeje pojištění přes aplikace online, tvoří jen minoritní část z celkových prodejů – necelých 10 %. Kromě uzavírání pojištění přes telefony a tablety, mají klienti pojišťoven možnost si sjednat pojištění přes speciální uzpůsobené webové stránky, a to dokonce i těsně před překročením českých hranic.

Aplikace ale nemají jen jednostranný účel pro uzavírání pojistných smluv. Klienti je mnohem častěji využívají k návodům, co dělat při autonehodě, jak postupovat při sjednávání virtuální kartičky pojištění a další. Díky tomu počet uživatelů těchto mobilních aplikací každoročně přibývá.

Nejvíce se daří v online prodeji hlavně cestovnímu pojištění – jednoduchost uzavření pojištění k tomu přímo vybízí. Například v České pojišťovně se takto prodá každá pátá smlouva. Deseti procenty jsou tvořeny i uzavřené smlouvy online pojišťovny NN. Naopak Milan Káňa z Kooperativy tvrdí: „Podíl celkových prodejů on-line je stále velmi malý, jen u cestovního pojištění a pojištění vozidel je to zhruba několik procent, u ostatních produktů je podíl menší než procento.“ Na druhu stranu mobilní prodej vykazuje stabilní meziroční nárůst mezi 10 % - 20 %.

Multikanálovým distribučním modelem vyšla vstříc 21. století i AXA pojišťovna. Ta spoléhá na propojení všech stávajících prodejních řešení (poradce, web, call centrum). Důvodem byl prý meziročně zdvojnásobený počet klientů, kteří pojišťovnu kontaktovali online.


Čtěte také: AXA spouští nový e-shop


 

 

Michael Pupala, ředitel útvaru řízení strategických partnerství a digitalizace pojišťovny, se domnívá, že bychom neměli dělit distribuční kanály na tradiční a digitální. Na distribuci by se, podle něj, mělo nahlížet jako na ekosystém, jehož cílem je vzdělávání klienta a plnění jeho potřeb v maximální možné míře a splnit tak jeho preference na variabilitu interakce a vzájemnou propojenost.

Pojišťovny začínají připravovat i digitalizace poboček. Jejich prodejci budou mít k dispozici jednotnou aplikaci, která je provede celým procesem práce s klientem. Pojišťovna díky tomu získá i představu o kvalitě procesu prodeje na pobočkách.

Zdroj: E15.cz

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články