Prodej pojištění online v Česku podle ankety E15.cz teprve začne nabývat významu. Hlavně díky nárůstu počtu tabletů a smartphonů, se jistě navýší i počet uzavřených smluv on-line. Pojišťovny mají prodejní kanály v podobě aplikací. Lidé si na to však stále ještě zvykají. „Mobilní aplikaci máme aktuálně na cestovní pojištění. U samotného prodeje stále převažuje desktop, byť podíl přístupů z mobilů/tabletů dosahuje už desítek procent,“ uvedl Václav Bálek z Allianz.
Největší nárůst online prodejů pojišťovny zaznamenávají u tabletů. I přes boom prodeje pojištění přes aplikace online, tvoří jen minoritní část z celkových prodejů – necelých 10 %. Kromě uzavírání pojištění přes telefony a tablety, mají klienti pojišťoven možnost si sjednat pojištění přes speciální uzpůsobené webové stránky, a to dokonce i těsně před překročením českých hranic.
Aplikace ale nemají jen jednostranný účel pro uzavírání pojistných smluv. Klienti je mnohem častěji využívají k návodům, co dělat při autonehodě, jak postupovat při sjednávání virtuální kartičky pojištění a další. Díky tomu počet uživatelů těchto mobilních aplikací každoročně přibývá.
Nejvíce se daří v online prodeji hlavně cestovnímu pojištění – jednoduchost uzavření pojištění k tomu přímo vybízí. Například v České pojišťovně se takto prodá každá pátá smlouva. Deseti procenty jsou tvořeny i uzavřené smlouvy online pojišťovny NN. Naopak Milan Káňa z Kooperativy tvrdí: „Podíl celkových prodejů on-line je stále velmi malý, jen u cestovního pojištění a pojištění vozidel je to zhruba několik procent, u ostatních produktů je podíl menší než procento.“ Na druhu stranu mobilní prodej vykazuje stabilní meziroční nárůst mezi 10 % - 20 %.
Multikanálovým distribučním modelem vyšla vstříc 21. století i AXA pojišťovna. Ta spoléhá na propojení všech stávajících prodejních řešení (poradce, web, call centrum). Důvodem byl prý meziročně zdvojnásobený počet klientů, kteří pojišťovnu kontaktovali online.
Čtěte také: AXA spouští nový e-shop
Michael Pupala, ředitel útvaru řízení strategických partnerství a digitalizace pojišťovny, se domnívá, že bychom neměli dělit distribuční kanály na tradiční a digitální. Na distribuci by se, podle něj, mělo nahlížet jako na ekosystém, jehož cílem je vzdělávání klienta a plnění jeho potřeb v maximální možné míře a splnit tak jeho preference na variabilitu interakce a vzájemnou propojenost.
Pojišťovny začínají připravovat i digitalizace poboček. Jejich prodejci budou mít k dispozici jednotnou aplikaci, která je provede celým procesem práce s klientem. Pojišťovna díky tomu získá i představu o kvalitě procesu prodeje na pobočkách.
Komentáře
Přidat komentář