Obchodní ředitel Directu: Používáme zdravý rozum, díky tomu jsme úspěšní


			Obchodní ředitel Directu: Používáme zdravý rozum, díky tomu jsme úspěšní

Rozhovor s obchodním ředitelem Michalem Řezníčkem o filozofii nové pojišťovny Direct. Jak se daří naplňovat loňská předsevzetí a vycházet vstříc zákazníkům i zprostředkovatelům.

Rozhovor s obchodním ředitelem Michalem Řezníčkem o filozofii nové pojišťovny Direct. Jak se daří naplňovat loňská předsevzetí a vycházet vstříc zákazníkům i zprostředkovatelům.

Název Direct je lidem povědomý, pojišťovnu si mohou pamatovat z let 2007-2012. Pak se z trhu stáhla, loni se vrátila. Co vás k tomu vedlo?

Rozhodli jsme se pro návrat Directu, protože má stále mezi lidmi velmi dobré jméno a nic na tom nezměnil i profesionální odchod z trhu. Zůstalo ale pouze u názvu, protože za Directem nyní stojí ryze čeští majitelé, kteří mají v pojišťovnictví dlouholeté zkušenosti.
Direct už navíc není pouze on-linová a telefonní pojišťovna, ale plnohodnotný hráč na trhu s neživotním pojištěním. Máme vlastní pobočky, spolupracujeme s makléři a nabízíme pojištění nejen pro běžné lidi, ale také pro firmy.

Domníváte se, že je tu prostor pro další pojišťovnu?

Není těžké si všimnout, že pojišťovnictví je složité, nesrozumitelné, plné háčků. V Directu nevidíme žádný důvod, aby to tak bylo. Nedává nám to smysl, protože věříme, že pojištění se dá dělat i jinak. Jednoduše. To je de facto odpověď na Vaši otázku. Nejsme a nebudeme další pojišťovna v řadě. Díky tomu, že management pojišťovnu současně vlastní, se rozvíjíme velmi rychle a s ohledem na zdravý rozum. Lidé náš přístup oceňují, je to pro nás jasný důkaz, že jdeme správnou cestou.
V lednu jsme meziročně v prodeji autopojištění rostli o 134 procent, společně s dalšími smlouvami jsme tak první měsíc letošního roku v Directu přivítali 9000 nových klientů.

Direct loni otevřel svoji centrálu v Brně na Nových sadech


D1

Jak takové jednoduché řešení podle Directu vypadá?

Když se například klient podívá na svou smlouvu, hned na první straně přehledně uvidí, jaká rizika mu smlouva kryje a co si naopak nepojistil. Navíc jsou hned na první straně vidět všechny nejdůležitější výluky z pojištění.
Stejně tak důležitá je pro nás rychlost a spolehlivost. Klienti to u nás zažijí při každodenní komunikaci. Velmi rychle tak mají přehled o tom, co se děje s jejich požadavky. Cílem je, aby naši klienti usínali v pohodě. Vždy totiž ví, co, kdy nebo jak pro ně uděláme.

Direct loni na podzim zamířil se svojí roadshow napříč Českem, aby představil svoje novinky. Jaké ohlasy jste mezi obchodními partnery zaznamenali? Co říkali?

Na roadshow jsme našim obchodním partnerům chtěli osobně představit koncept fungování Directu a především náš nový produkt – povinné ručení a havarijní pojištění. Určitě nás potěšilo, že odborníci, kteří pojištění prodávají, vnímali naši filozofii, se kterou k produktům přistupujeme, pozitivně.

Nechali jsme ale nahlídnout i pod pokličku tehdy připravovaného majetkového pojištění. Dnes už je na trhu a musím říct, že jsme u něj vycházeli i z postřehů, které jsme na roadshow posbírali. Je totiž důležité, aby produkt byl nejen kvalitní, ale aby se také srozumitelně a snadno prodával.

Pobočky a obchodní agentury Directu sídlí vždy na stejné adrese. Cílem je být blíž klientům i obchodním partnerům.

D2

Co se od podzimu v Directu změnilo?

Změnilo se toho hodně. Firma se hýbe v týdenním rytmu a tím, že ji řídí vlastníci, se změny realizují opravdu bleskově. Jak se říká „ďábel je vždy v detailu“, proto nepodceňujeme žádnou maličkost a věci dotahujeme vždy do konce. Ze zásadních změn bych rád zmínil nový zajistný program, který nám dává vyšší flexibilitu v pojištění pro firmy.

Nově v něm nyní máme tři až čtyři vysoce renomované zajistitele. Rating každého z nich je podle Standard and Poor´s na úrovni hodnocení AA. Jde například o zajišťovnu Hannover Re nebo SCOR RE.
Dáváme tak na srozuměnou, že nám maximálně záleží na tom, abychom byli vždy schopni dostát svým závazkům, které vůči klientům máme. Ať už se to týká přírodních nebezpečí nebo třeba odpovědnosti.

Na začátku jste zmínil jednoduchost. V čem u Directu spočívá?

Ve všem, kde to jenom jde! Jednoduchost je něco, co DNA Directu provází, kdykoliv něco děláme. Takže ho najdete u produktů – chceme, aby byly srozumitelné, nabízely lidem právě to, co chtějí, a nenutili jsme je dělat kompromisy. Klient si jednoduše poskládá produkt jako stavebnici a vybere si pouze ta rizika, která reálně využije.
Pro snadnější orientaci pro klienty máme samozřejmě přednastavené balíčky, které si však klient může libovolně upravit. Díky tomu si nemusí kupovat rizika, která reálně nevyužije.

Mobilní technici Directu, kteří se pohybují napříč Českem, jsou díky originálnímu designu aut snadno rozpoznatelní. Klienti to oceňují.


D3

Mluví se hodně i tom, že dáváte třeba pojistným podmínkám lidský rozměr.

Ano, protože s jednoduchostí souvisí i srozumitelnost. Chceme, aby lidé našim pojištěním rozuměli, opravdu hodně přemýšlíme nad tím, abychom nepoužívali pojišťovácké fráze nebo vyloženě odborný jazyk. Člověk opravdu nemusí být „pojišťovák“, aby z našich podmínek pochopil, co má a co nemá ve smlouvě pojištěno.
A jak jsem již zmínil, zásadně dbáme na to, aby klienti vždy rozuměli a věděli, na co jsou a na co nejsou pojištění, a kolik je to bude stát.

Ale jak se jednoduchost dotkne makléřů, obchodníků, kteří vaše pojištění sjednávají?

I to je pro nás zásadně důležitá oblast, protože pokud máme vhodné řešení pro ně, je to významná část úspěchu. A my chceme být úspěšní, stejně jako chceme, aby byli úspěšní naši obchodní partneři. Proto významně investujeme do oblasti servisu i back officu, abychom dokázali vždy poskytnout adekvátní podporu.

Můžete být konkrétní?

Za zvlášť důležité považujeme nejen jednoduchý nástroj pro sjednávání pojištění, ale také další procesy pro hladký průběh naší spolupráce. Proto toto jaro spouštíme Direct Obchodní portál. Ten bude místem, kde naši obchodní partneři uvidí detaily ke svým sjednaným smlouvám a budou moci jednoduše a rychle řešit celou řadu aktivit s vazbou přímo na Direct. Moc dobře víme, že snadné sjednání, vynikající servis a rychlost jsou klíčové.

Je něco, čím se vymykáte tomu, co je – řekněme – na trhu běžné?

Troufnu si tvrdit, že kromě přístupu celé Direct pojišťovny můžu naše přemýšlení ukázat třeba na novince, které říkáme Direct Link.
Direct Link je v podstatě řešení, díky němuž může mít obchodník pod kontrolou i individuální sjednání retailového pojištění, které si klient sám uzavře přes internet. Pokud klientovi pošle odkaz na sjednání a použije při tom unikátní link, který si vygeneruje a může používat výhradně on sám, pak mu z takto sjednaného pojištění vyplatíme provizi. Ve stejné výši, jako kdyby pojištění sjednal osobně.
Přitom svůj Direct Link přitom může použít na neomezené množství pojištění, poslat ho mailem, přes SMS nebo si ho umístit na své webové stránky. Skvěle se hodí na retailové produkty jako pojištění motorových vozidel nebo např. cestovní pojištění.

Zdroj: Direct

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články