Pojišťovna získává více pojistného v 1. pololetí než ve 2. Nicméně její občasné zaměření na jednorázově placené produkty jakoukoliv pravidelnost zamlžují. Allianz se však zaměřuje hlavně na NŽP, kde je její postavení o něco stabilnější a silnější než na celkovém trhu. I zde zaujímá pozici „trojky“ trhu a toto postavení drží dlouhodobě (minimálně od roku 2005, od kterého jsou výsledky k dispozici). Pojišťovna v této oblasti ani výrazně neposiluje, ani výrazně neztrácí. V roce 2013 totiž předepsala téměř stejný objem pojistného jako v roce 2005. Ovšem během tohoto období její výsledky samozřejmě kolísaly. Nejmenšího podíl na trhu tak měla v roce 2010, kdy činil 9,7 %. Vůbec nejsilnější postavení měla naopak v roce 2005, kdy byl její tržní podíl 11,2 %. Následující přehled nám ukazuje detailní vývoj pojistného v posledních letech.
I v NŽP se daří pojišťovně především v 1. pololetí, přičemž z pohledu objemu pojistného je na tom úplně nejlépe v 1. čtvrtletí. Podobně je na tom ostatně i celý trh. Naopak z pohledu růstu se jí daří nejvíce ve 4. čtvrtletí. I díky tomu se její roční průběh objemu pojistného postupně vyrovnává.
V ŽP je pozice Allianz o něco horší než v NŽP a v posledních letech se zde pohybuje kolem 7. místa v žebříčku pojišťoven. V 1. a 4. čtvrtletí 2013 výrazně v ŽP posilovala, ovšem struktura tohoto růstu předznamenávala dočasnost udržení dynamiky. Převažovaly totiž jednorázy. V samotném 2. čtvrtletí došlo naopak k prudkému propadu. Příčinnou byly opět jednorázy, respektive nezopakování jejich objemu z roku 2012. Jednorázy tak znamenají určitou nestabilitu výsledků, ale pro Allianz je pozitivním faktem to, že poměrně hodně roste i v běžně placeném pojistném.
V 1. čtvrtletí Allianz zdarma rozšířila své povinné ručení o pojištění pro případ odcizení vozidla. Je poskytováno na rok a podmínkou je, že klient musí mít navíc u Allianz sjednané životní nebo majetkové pojištění, případně penzijní připojištění. Ve spolupráci s partnerskou Allianz Penzijní společností nabídla nový produkt klientům, kteří mají v rámci skupiny sjednané spoření ve II. nebo III. pilíři, případně pravidelné investice do podílových fondů. Jde o pojištění „schopnosti spořit“, jakousi analogii pojištění „schopnosti splácet“. Produkt nabídla pod názvem „Strážce penze“.
Ve 2. čtvrtletí představila rozšíření svého majetkového pojištění. Spočívá v garanci výplaty plnění nad rámec vyjmenovaných pojistných nebezpečí, pokud je toto nebezpečí kryto libovolnou pojišťovnou působící na českém pojistném trhu. V květnu pak začala nabízet na internetu sjednání nového produktu iAuto. V tomto měsíci pak představila i svou další novinku – produkt Nový Rytmus. V jeho rámci stanovuje výši pojistného také s přihlédnutím k životnímu stylu pojištěného. Červen pak byl v Allianz ve znamení likvidace škod v souvislosti s ničivými povodněmi, v mnohém připomínající katastrofu z roku 2002. Pojišťovna v této souvislosti usilovala o maximální zpružnění procesu likvidace.
V letních měsících představila rozšíření své aplikace pro chytré telefony pod názvem „Na cesty“. V nové verzi lze kromě získání většího množství informací využitelných na cestách, také sjednat cestovní pojištění. Ve svém úrazovém pojištění pak nabídla podobnou možnost, jakou představila na jaře u majetkových pojištění. Tentokrát se však týká výše plnění u denního odškodného u závažnějších úrazů, které je porovnáváno s plněním pět největších pojišťoven v běžně placeném životním pojištění.
V posledním čtvrtletí roku pak Allianz spustila svůj nový web. Zvýšila počet on-line služeb například o nové formuláře, zlepšila navigaci, rozšířila možnosti vyhledávání a přidala i odpovědi na nejčastější otázky spojené s pojištěním a samotnou Allianz.
Pojišťovna se dlouhodobě zaměřuje na boj s pojistným podvodem. Podle reportovaných výsledků patří na našem pojistném trhu v této oblasti k těm úspěšnějším a průběžně přichází s inovacemi v této oblasti.
Kateřina Lhotská, expert pro pojišťovací sektor EY
Komentáře
Přidat komentář