„Pokud se šetřením policie nebo pojišťovny zjistí, že nehoda vznikla v přímé příčinné souvislosti s technicky či typově nevyhovujícími pneumatikami, pak u havarijního pojištění vždy dojde k přiměřenému krácení pojistného plnění s ohledem na míru vlivu tohoto pochybení na vzniku škody. U povinného ručení je samozřejmě poškozenému tzv. skutečná škoda vyplacena za viníka v plné výši. Následně pak ale pojišťovna může vyplacenou částku vymáhat po viníkovi nehody, a to opět s ohledem na míru vlivu nevhodných pneumatik na vzniku škody,“ komentuje situaci Pavel Martynek, vrchní ředitel úseku pojištění motorových vozidel České pojišťovny.
Ilustrační příklad z oblasti havarijního pojištění:
Pojištěný nedobrzdil a narazil do jiného vozidla vlivem jízdy nepřiměřenou rychlostí. Navíc měl na zasněžené vozovce obuty letní pneumatiky. Nehoda by sice vznikla, i kdyby měl na voze pneumatiky zimní, skutečnost přítomnosti letních pneumatik však evidentně zvýšila rozsah poškození, neboť brzdění nemohlo být tak efektivní. V takovém případě by pojišťovna mohla přistoupit k přiměřenému snížení pojistného plnění vyplaceného z havarijního pojištění.
Komentáře
Přidat komentář