PRVNÍ KLUBOVÁ pojišťovna spouští ostrý provoz, na český trh s ní přichází peer-to-peer pojištění


			PRVNÍ KLUBOVÁ pojišťovna spouští ostrý provoz, na český trh s ní přichází peer-to-peer pojištění

Podobně jako inovativní banky přinesly před časem změnu do českého bankovnictví, boří internetová peer-to-peer pojišťovna PRVNÍ KLUBOVÁ zažité zvyklosti fungování českého pojistného trhu. Po půl roce testování v pilotním režimu dnes přechází do ostrého provozu. V současné době nabízí pojištění vozidel, majetku a odpovědnosti, v roce 2016 chystá spustit ještě pojištění zdraví.

PRVNÍ KLUBOVÁ pojišťovna vstupuje na trh s inovativním peer-to-peer pojištěním. Finanční služby založené na tomto principu jsou v poslední době ve světě stále populárnější. V tuto chvíli se však rozvíjejí hlavně spotřebitelské půjčky, PRVNÍ KLUBOVÁ pojišťovna je ve svém odvětví průkopníkem nejen v České republice, ale i celosvětově. Peer-to-peer pojištění je součástí širšího trendu sdílené ekonomiky, jež narušuje tradiční modely v řadě ekonomických odvětví, autodopravou počínaje (např. aplikace Uber) a cestovním ruchem konče (např. Airbnb).

Na rozdíl od standardních pojišťoven si PRVNÍ KLUBOVÁ vybrané pojistné nepřivlastňuje, ale spravuje společný fond, do něhož členové přispívají platbou pojistného. Zároveň se svým členům smluvně zavazuje, jak bude se svěřenými financemi zacházet. Základní pravidla jsou následující:

  • Pojišťovna jasně garantuje výši provozních nákladů, které činí pouhých 17 % pojistného. Nízké náklady má pojišťovna díky efektivnímu a štíhlému provozu bez poboček, bez nákladného marketingu a provizí pro zprostředkovatele.
  • Z vybraného pojistného se během roku odečítají náklady na škody.
  • Na konci roku je vyčíslen zbylý zisk. Z něj v pojišťovně zůstane 25 % na další rozvoj, zbylých 75 % rozděluje PRVNÍ KLUBOVÁ zpět mezi své členy.

Členové tak mají každoročně možnost dostat zpět značnou část svého pojistného. Podle matematických modelů by to mělo být 15–20 % celkové sumy, případně i více, podle toho, jak zodpovědné bude chování členů. To je také rozdíl, o nějž by mělo být pojistné v PRVNÍ KLUBOVÉ v porovnání s tržním průměrem levnější. „Ceny našeho pojištění jsou srovnatelné s průměrem českého trhu. Naši členové ale navíc dostávají na konci roku podíl na zisku. V průměrném roce tak na pojištění výrazně ušetří,“ vysvětluje předseda představenstva PRVNÍ KLUBOVÉ Marek Orawski.

prvni_klubova_money

V současnosti PRVNÍ KLUBOVÁ nabízí pojištění vozidel (povinné ručení i havarijní), majetku a odpovědnosti. „Přicházíme s pojištěním, které je v řadě případů odlišné od současné nabídky. Žádné dodatky drobným písmem, ale co nejférovější podmínky. Nerozlišujeme například záplavu, zátopu či povodeň. Pojištěný má prostě v domě vodu a není důležité, jak se tam dostala – naše pojištění kryje vše. Podobně třeba budeme adekvátně stáří automobilu snižovat výši pojistného havarijního pojištění,“ vysvětluje Marek Orawski.

Členy představenstva a zakladateli PRVNÍ KLUBOVÉ pojišťovny jsou dlouholetí experti z oblasti pojišťovnictví Lubomír Bušek, Miroslav Matocha, Marek Orawski a Filip Saidl. Majoritním akcionářem pojišťovny je prostřednictvím svého investičního fondu RSJ Private Equity finanční skupina RSJ. „Rádi investujeme do nových věcí, které mají nejen potenciál zhodnotit naše investice, ale také něco smysluplně změnit. P2P pojištění by mohlo do odvětví přinést podobnou, nebo ještě silnější změnu, než způsobil příchod menších internetových bank do bankovnictví,“ říká k tomu Libor Winkler, řídící partner finanční skupiny RSJ.

Fakta:

  • PRVNÍ KLUBOVÁ pojišťovna je první licencovanou univerzální peer-to-peer pojišťovnou v Česku a pravděpodobně i na světě.
  • Nabízí pojištění aut, majetku a odpovědnosti. V roce 2016 plánuje spustit ještě pojištění následků vážných úrazů a nemoci.
  • Majoritním akcionářem PRVNÍ KLUBOVÉ pojišťovny je finanční skupina RSJ.
  • Základní kapitál PRVNÍ KLUBOVÉ činí 160 milionů Kč, k dispozici má 180 milionů Kč vlastního kapitálu.
  • PRVNÍ KLUBOVOU zajišťují přední světové zajišťovny se sídly v Německu a Švýcarsku, vedoucím zajistitelem je Hannover Re
  • Likvidaci pojistných událostí zajišťuje síť AXA Assistance.

 

Klubova_pojisteni

 

Svého dalšího růstu chce pojišťovna docílit především prostřednictvím osobního doporučení stávajících členů. Klienti, kteří doporučí další čeleny, budou motivování navrácením vyšší části zisku, než ostatní. Případní zájemci se mohou klienty stát i po krátkém přijímacím pohovoru. PRVNÍ KLUBOVÁ cílí hlavně na rodiny a lidi s odpovědným vztahem k životu a majetku. Podle plánu počítají její zakladatelé v prvních třech letech s 20 - 30 tisíci klienty v pojistném kmenu.

Zdroj: První Klubová

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články