Smlouva o pojištění cestovní kanceláře není běžnou smlouvou. Jakou tedy?

Pojišťovna Generali ve svém dopise klientům BG Travel informuje o tom, že nebude odškodňovat klienty, kteří si u této cestovní kanceláře v úpadku zakoupili zájezd. Zároveň pojišťovna upozorňuje na zastaralost zákonů a nekonání MMR ČR.
 
Proti těmto tvrzením se MMR ČR důrazně ohrazuje. Smlouva o povinném pojištění pro případ úpadku není běžnou pojistnou smlouvou, u níž pojišťovna plní přání klienta. Podle zákona 159/1999 Sb. je povinností sjednat pojištění tak, aby klient cestovní kanceláře měl v případě jejího úpadku zajištěnu repatriaci a pokud se zájezd neuskutečnil, vrácení všech vložených prostředků.
 
Podle zákona pojišťovna není oprávněna odmítnout pojistné plnění nebo snížit jeho výši v případě, dozví-li se po pojistné události, že cestovní kancelář vědomě poskytla nepravdivé nebo neúplné podklady, které byly pro uzavření pojištění podstatné. Pojišťovna je v tomto případě oprávněna domáhat se náhrady škody na cestovní kanceláři.
 
Pojišťovna má ze zákona povinnost informovat MMR ČR o všech skutečnostech zejména o závažných nedostatcích v hospodaření cestovní kanceláře, což Generali neučinila.
 
Česká právní úprava je v souladu s platnou evropskou směrnicí. Není možné ji označovat za zastaralou či nefunkční.
 
MMR ČR zároveň vnímá právní odpovědnost cestovní kanceláře, která porušila informační povinnost danou zákonem.
 
MMR
Zdroj: MMR

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články