Studie ACE: Poškození pověstí ohrožuje nejvíce společnosti luxusního zboží


			Studie ACE: Poškození pověstí ohrožuje nejvíce společnosti luxusního zboží
4.7.2014 Pojistný trh

Podle studie pojišťovny ACE se společnosti prodávající luxusní zboží domnívají, že jim hrozí větší riziko poškození dobré pověsti, než jak je tomu v jiných odvětvích.

Po průzkumu, který se soutředil  na 45 evropských firem s luxusním zbožím, a sérii hloubkových expertních rozhovorů, došla zpráva rovněž k závěru, že největšími hrozbami pro průmyslové odvětví jsou: životní prostředí, obchodní cesty a odpovědnost vedení firem.

Nejtěžší je udržet pověst

Asi 75% vedoucích pracovníků průmyslových rizik uvádí, že pověst je největším aktivem  podniku a 80% souhlasí s tím, že riziko ztráty dobré pověsti je pro společnosti to nejtěžší. Téměř šest z deseti respondentů uvádí, že globalizace zvýšila vzájemnou závislost rizik, jimiž čelí. Jde o nedostatečné nástroje a řízení risk managementu, nedostatečný rozpočet a nedostatek času pro správu, stejně tak i lidských zdrojů.

Oliver Roussel z francouzské pobočky ACE říká: "Růst v odvětví luxusního zboží byl, i přes nedávné zpomalení, impozantní. Nicméně s růstem přicházejí i neočekávaná rizika. Požáry v továrnách v Indii nebo Číně mohou způsobit řetězce událostí, které vedou k finanční ztrátě, osobní zodpovědnost ředitelů, ale i k poškození významného jména značky. Tato rizika jsou ještě umocněna sociálními médii a nepřetržitým zpravodajstvím. Tento rozsah hrozeb vyžaduje velice sofistikované řízení rizik. "

Velká trojka rizik

Dle vybraného vzorku firem jsou tři kategorie, které by společnostem s luxusním zbožím mohly nejvíce poškodit a způsobit významné finanční škody. Jsou jimi: životní prostředí, obchodní cesty a odpovědnost manažerů firem.

Největší potenciální hrozby z životního prostředí
Více než sedm z desti respondentů souhlasí s tím, že jejích zákzníci a akcionáři berou enviromentální riziko vážnějí. Firmy musí prokázat, že užívají správné kroky k řízení rizik. Klíčovými oblastmi zájmu jsou: znečištění ovzduší, ničení biotopů a chráněných druhů a nedostatek vody.

Nicolas Givelet, vedoucí manažer pro životní prostředí ACE v kontinentální Evropě, říká: "Mnoho evropských společností s luxusním zbožím v posledních letech masivně investovaly na světových trzích. Rozšíření nebo otevření nového trhu může mít i neznámý vliv na životní prostředí. Je pak velmi důležité, aby se společnosti zavázaly k povinnému pojištění majetku a zhodnotily současný a budoucí enviromentální regulační režim.

Riziko obchodních cest stoupá

Více než devět z deseti respondentů tvrdí, že i přes vývoj nových technologií, jako jsou videokonference, je závislost firem na služebních cestách stále velmi vysoká. Zároveň luxusní zboží expanduje na nové trhy, zejména do Asie, Latinské Ameriky a na Blízký východ. Evropští zaměstnanci tak tráví více času a úsilí na budování obchodních vztahů a musí čelit většímu množství a komplikací na cestách.

Vysoké riziko odpovědnosti managementu

Více než 70% respondentů v průzkumu souhlasí s tím, že jsou ředitelé firem stále více vystavení riziku a pojištění D&O jim poskytuje větší kontrolu. I navzdory této zvýšené úrovni kontroly ale asi dvě třetiny dotázaných firem tvrdí, že toto D&O pojištění nemají a neví, jestli může být toto riziko kryto i jinou pojistkou.

ACE Europe

Zdroj: ACE Europe

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články