Allianz Nadační fond podporuje bezpečnost, ale také umí udělat radost dětem


			Allianz Nadační fond podporuje bezpečnost, ale také umí udělat radost dětem
7.11.2013 Tiskové zprávy

Prasklé vodovodní potrubí zaplavilo v pražském Jižním Městě sklad internetového obchodu se sportovním oblečením. Oběťmi této „povodně“ se staly boty, kalhoty, mikiny, čepice a další oděvy a potřeby pro sport. Ale ne tak docela – některé zůstaly zcela funkční, jen se jejich obaly nepodařilo dostatečně uchránit před nepříznivými vlivy, naštěstí čisté vody, prachu a dalších nečistot, které po události nastaly. Allianz pojišťovna tuto škodu majiteli uhradila a ze společné iniciativy se zrodil nápad – předat věci dětem a teenagerům, kteří je ještě užijí. Nejnovější počin Allianz nadačního fondu tak vyústil v příspěvek pro dobrou věc.

„Bylo mi líto nechat oblečení, které sice již nebylo možné prodat, ale dalo se bez problémů nosit, ekologicky zlikvidovat. Proto jsme ve spolupráci s Allianz nadačním fondem vytipovali dětský domov, kde jsou jak děti, tak i mladiství, jsou zaměřeni na sport a nejsou tak často v hledáčku sponzorů, jako podobná zařízení v Praze, nebo jiných velkých městech. Proto nakonec padla volba na dětský domov v Senožatech u Pelhřimova,“ říká podnikatel Petr Bárta, majitel sportovního oblečení a doplňků skate-praha.cz, který dovezl své zboží dětem osobně.

Kapacita dětského domova je 32 dětí, aktuálně jich tu bydlí 24 a jsou rozděleny do čtyř rodinných skupin. „Každé z dětí má jiné zájmy a potřeby, proto je naší dlouhodobou snahou nabídnout dětem aktivní a pestré trávení volného času sportem a dalšími činnostmi, které rozvíjejí jejich nadání. Proto se bez pomoci pro tyto aktivity, ať už finanční nebo věcné, neobejdeme. Značkovým oblečením jste našim dětem udělali velkou radost, ale ještě více tím, že jste přijeli a stali se jejich novými kamarády,“ poděkovala při převzetí ředitelka dětského domova Martina Buchalová – Horská.

Allianz pojišťovna neplní pouze roli pojistitele, ale v těsné souvislosti s ní se také zabývá nadační činností, jejímž hlavním cílem je zvýšení bezpečnosti silničního provozu. A pokud nastane příležitost, bere na sebe roli dárce či charitativního mecenáše. Každoročně totiž likviduje stovky pojistných událostí svých klientů - podnikatelů, jejichž majetek zasáhnou živly – požár, povodeň, vichřice, úder blesku nebo třeba již zmíněná voda z vodovodního potrubí.

„Bohužel není mnoho škod, při jejichž likvidaci nastane ideální souhra náhod – že jde o takové předměty, které jsou vhodné k darování, nepostihne je totální devastace, takže se dají použít a co je nejdůležitější – podnikatel projeví dobrou vůli pomoci. Pokud i v budoucnu při likvidaci podobný „ideální“ případ objevíme, upozorníme na něj. Zda se jej pak podaří dotáhnout do stejně příjemného konce, jako byl ten dnešní, už záleží hlavně na klientovi,“ doplnil Roman Tichý z likvidace pojistných událostí Allianz.

Allianz pojišťovna se také v Německu, ve své domovské zemi, věnuje charitě, která je spojena s likvidací pojistných událostí. Naposledy to bylo letos v obchodu se 400 kusy společenských oděvů a svatebních šatů. V tomto případě se Allianz rozhodla zorganizovat charitativní akci vlastními silami. Nechala šaty profesionálně vyčistit se záměrem zkusit je s výraznou slevou prodat a výtěžek akce věnovat na dobrou věc. Za pomoci dobrovolníků měla v plánu toto oblečení během jediného víkendu rozprodat, kus za pouhých 100 -150 eur za kus. Nikdo rozhodně nečekal tak masivní nával - již první den, pár hodin po otevření byly všechny šaty zcela vyprodány. Nadace Allianz pro děti a mládež tak vybrala 12 tisíc eur na vybavení hraček a učebních pomůcek pro speciální mateřskou školku pro děti vyžadující zvláštní péči.

Doposud Allianz nadační fond kromě své preventivní činnosti poskytoval hlavně peněžní prostředky jednotlivcům, či neziskovým a vzdělávacím institucím a sdružením. „Tato akce byla první tohoto druhu, kdy jsme i v Česku dokázali, že umíme propojit naši činnost pojistitele s charitou. Jsme rádi, že jsme mohli dětem udělat radost a budeme se snažit vyhledávat co nejvíc podobných příležitostí, které přispějí dobré věci,“ dodala Radana Pochop Rusevová, tajemnice Allianz nadačního fondu.

Zdroj: Allianz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články