Asistenční služba Allianz pojišťovny pomohla loni ve více než 15 tisících případech


			Asistenční služba Allianz pojišťovny pomohla loni ve více než 15 tisících případech
15.3.2012 Tiskové zprávy

Na linku Mondial Assistance, která poskytuje asistenční služby klientům Allianz pojišťovny, v loňském roce volalo 15 551 motoristů, kteří potřebovali pomoc v krizové situaci, nejčastěji po nehodě, či poruše. Obvykle volali z území naší republiky – nejčastěji z Prahy a středních Čech, naopak nejméně ze Zlínska. Zhruba v tisícovce případů se však ocitli se svým vozem v nouzi za hranicemi naší vlasti, nejčastěji v Německu, Rakousku, Slovensku, Itálii a Chorvatsku. Své SOS ale telefonovali třeba i z Albánie, Moldavska, nebo vzdáleného Portugalska či Malty. Letos zatím dominuje dosavadním asistenčním zásahům lednový a únorový mráz.


„V exponovaných mrazivých dnech vyjížděla asistenční služba i 200x, nejčastěji to bylo k zamrzlým zámkům aut, nebo palivu, či vybitým bateriím. Mráz byl od začátku roku příčinou zhruba 2 600 zásahů. Kromě toho to samozřejmě byly další z tradičních příčin nehody nebo poruchy, tedy odtahy, výjezdy pojízdné dílny a opravy na místě, nebo vyproštění,“ říká Václav Dub z úseku pojištění motorových vozidel Allianz.

V loňské statistice patří mezi nejčastější zásahy odtahy vozů do 2 tun – těch bylo zhruba 7 500, tedy asi polovina ze všech případů. Dalších 4 700 byly stejné zásahy, ale u vozidel od 2 do 3,5 tuny. Téměř 1 300 motoristů pak ohlašovalo poruchu a čekali na příjezd automechaniků, kteří by opravili jejich vozidlo na místě. „Mezi ostatní úkony asistence se pak řadí desítky a stovky případů, kdy asistenční služba zajišťovala pro motoristy vyproštění vozu třeba i za pomoci jeřábu, nebo dočasné parkoviště pro jejich nepojízdný vůz, či pořizovala fotodokumentaci po nehodě. Kromě toho umí zajistit i náhradní ubytování pro osádku nepojízdného auta, přistavení náhradního vozidla, nebo taxi, sehnat a koupit jízdenky či letenky, tlumočit po telefonu, nebo přivézt na místo nehody náhradního řidiče,“ doplňuje V. Dub. V jednotlivých případech pak asistenční služba zajistila například i sešrotování totálně zničeného automobilu, nebo přeložení nákladu po nehodách kamionů.


V jednom docela kuriózním případě zachraňoval řidiče i Šestý smyl (telematika s komunikací mezi vozidlem a operátorem). Šlo o krabičku, kterou do svých vozů nechal namontovat teplický klient Allianz – Autocentrum Elán. Jeden z vozů pak jako náhradní zapůjčil servis řidiči, jehož vlastní auto měl v opravě. „Bohužel jsem s tímto náhradním autem srazil divoké prase,“ uvedl podnikatel Petr Kroupa. Poté, když se vzpamatoval z prvního leknutí, přišlo další překvapení – vůz na něj začal najednou mluvit. Tedy lépe řečeno operátorka asistenční služby, která se ptala, zda není zraněný, nepotřebuje zajistit lékařskou péči, nebo pomoc odtahové služby… „Vůbec jsem netušil, že ve vozu je namontovaná krabička, které se říká Šestý smysl a která po silnějším nárazu automaticky volá asistenční službu a podle GPS souřadnic pošle informaci o tom, kde se havarovaný vůz nachází. Naštěstí jsem nebyl zraněný a lékaře jsem nepotřeboval, ale pokud je řidič v bezvědomí, tak mu tahle rychlá a automatická pomoc může zachránit život,“ doplňuje P. Kroupa.


„Šestý smysl jsme začali poskytovat firmám a jejich vozovým parkům v listopadu loňského roku. Dokáže v případě nehody přivolat pomoc, při poruše kontaktuje asistenci, spustí poplach při odcizení. Je i jakousi „černou skříňkou“, takže podle jeho záznamů bude zcela zřejmé, jak nehoda vznikla, v jaké rychlosti, z jakého směru náraz šel… Úspěšně jej používají motoristé v Itálii, Francii i ve Švýcarsku. Dnes může mít inteligentní systém Allianz i každá česká flotila, v brzké budoucnosti i běžní řidiči,“ uvádí Radek Baštýř, ředitel úseku pojištění autoflotil Allianz.

Stovky zcela obyčejných a téměř na vlas si podobných příběhů přinesly zimní kalamity – zamrzlé palivo, nebo vybitá baterie. Jedním z úsměvných byl asistenční zásah u 9 vozů jedné firmy, jejíž zaměstnanci vyrazili na výjezdní setkání spojené s lyžováním. Do druhého dne všechny vozy bez výjimky zamrzly. Některé se podařilo zprovoznit na místě, jiné bylo třeba odtáhnout do servisu. Jejich posádky si tak pobyt na horách nedobrovolně prodloužily.

Některé asistenční zásahy nejsou jen záležitostí odtahové služby, nebo „pojízdné“ opravny, ale je k nim potřeba asistence policie. Obvykle tyto případy nemají moc úsměvný, spíš velmi smutný konec. Jedním za všechny byl loňský případ 17letého řidiče – neřidiče, který si bez vědomí svého dědečka jeho auto „vypůjčil“, aby svezl své kamarády, ale sám zběsilou jízdu zaplatil životem. Štěstím v neštěstí bylo, že nevyhaslo více mladých životů, protože auto bylo úplně „na šrot“.


Mezi velmi nákladné zásahy patří vyprošťování těžkých tahačů, návěsů, nebo cisteren, které rozhodně není jednoduché vyprostit, zvlášť pokud jsou naloženy nebo naplněny nebezpečným materiálem. Například vyproštění cisterny s chemikálií, může s následným čistěním a ekologickou likvidací nehody stát klidně částku se šesti nulami.


I jinak nepříjemnou dohru může mít dobře provedený zásah. Špeditérská firma měla sedm vozů a velkou smůlu. V posledním roce polovina z nich havarovala, takže byla na poměrně dlouhou dobu vyřazena z provozu. A k tomu i její odběratele zasáhla krize a přepravní požadavky omezili. Poslední kapkou pak byla nehoda v Německu, odkud asistenční služba odtáhla havarovaný vůz přímo do sídla špeditérské firmy. Zásah však zůstal neproplacený, protože firma záhy po této nehodě zkrachovala.

Allianz

Zdroj: Allianz

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články