ČAP radí: Co dělat, když zahraniční dovolenou pokazí pojistná událost…


			ČAP radí: Co dělat, když zahraniční dovolenou pokazí pojistná událost…
12.6.2014 Tiskové zprávy

Aby mělo sjednané cestovní pojištění pro klienta očekávaný efekt, měl by vědět, jak v případě pojistné události postupovat. Správný postup mu totiž usnadní řešení problému hned na místě a zároveň urychlí průběh likvidace pojistné události po návratu z dovolené.

Důležitou součástí cestovního pojištění je podpora asistenčních služeb (AS), které jsou připraveny klientovi poskytnout pomoc 24 hodin denně a hovoří s ním v českém jazyce. S operátory asistenční služby může klient konzultovat postup při řešení problému, v případě potřeby je mu zajištěna koordinace řešení. Rozsah asistenčních služeb je závislý na sjednaném typu pojištění, dílčích limitech pojistného plnění i dané pojišťovně a je vždy uveden v pojistných podmínkách. „Abyste se mohli na asistenční službu obrátit, mějte při sobě vždy telefonní kontakt, výhodou je i znalost čísla pojistné smlouvy,“ radí vedoucí oddělení komunikace ČAP Marcela Kotyrová a dodává: „Škodu nahlaste hned, jak je to možné. Asistenční služba pomůže nejen řešit aktuální problém, ale také vyhodnotí, na co má konkrétní klient nárok, a dle možností koordinuje situaci tak, aby byla vyřešena efektivně a v souladu s pojistnými podmínkami.“

Potřebujete navštívit lékaře?

Pokud potřebujete lékařské ošetření, kontaktujte AS, která vám zprostředkuje návštěvu v nejbližším smluvním zdravotnickém zařízení a doporučí další postup. Zde se prokažte dokladem o platném pojištění. V případě, že ošetření zaplatíte v hotovosti, uschovejte si pečlivě všechny lékařské zprávy a účtenky. Pokud nemáte dostatek volných finančních prostředků k zaplacení ošetření, požádejte asistenční službu o poskytnutí garance zaplacení platby. Pokud došlo k úrazu cizím zaviněním, zjistěte si veškeré informace o tom, kdo vám zranění způsobil (jméno, příjmení, datum narození, bydliště, telefon, pojišťovnu a číslo pojistné smlouvy). „Zajistěte si svědecké výpovědi s podpisy svědků a nehodu ohlaste policii,“ upozorňuje Marcela Kotyrová.

Způsobili jste naopak sami škodu?

Máte-li sjednané pojištění odpovědnosti za škodu, hradí náklady poškozené straně vaše pojišťovna. Konzultujte vzniklou situaci s AS ještě předtím, než se rozhodnete vaši odpovědnost za škodu uznat. V případě rozporů (necítíte se vinen, odmítáte spoluvinu) vždy trvejte na nahlášení nehody policii. Vždy zkontrolujte, zda jsou zdokumentovány správně všechny skutečnosti nehody (svědci, foto, video, plánek). „Nepodepisujte záznamy a protokoly, kterým nerozumíte. Vždy doplňte svou verzi výpovědi v českém jazyce. Pořiďte si vlastní fotodokumentaci škody,“ doporučuje Kotyrová.

Poškozená, odcizená či ztracená zavazadla

I u těchto pojistných událostí je vždy nejlepší kontaktovat AS, která posoudí, máte-li nárok na krytí z vaší pojistky, nebo jestli je třeba uplatnit škodu na dopravci, a nasměruje vás k dalším krokům. Pokud byla zavazadla odcizena z ubytovacího zařízení nebo z úschovny pro odložení určené, je třeba prokázat, že došlo k překonání překážek (rozbité zámky, poničené dveře apod.). Vždy je nutné nechat si vystavit policejní protokol. „K zavazadlům patří i vaše sportovní vybavení, například kolo nebo golfová výbava. Jestliže byly tyto předměty odcizeny z uzamčeného pokoje, kryje škodu připojištění zavazadel. V případě, že byly odcizeny z místa k tomu určeného (např.: stojan na kola před restaurací) je škoda likvidní z pojištění odpovědnosti provozovatele tohoto místa,“ uzavírá Marcela Kotyrová. 

Jak postupovat po návratu? 

  • V zájmu urychlení likvidace nahlaste pojistnou událost pojišťovně co nejdříve po svém návratu do ČR.
  • Pečlivě vyplňte formulář hlášení pojistné události, zkontrolujte správnost kontaktních údajů, případně identifikaci příjemce pojistného plnění. S pomocí při vyplnění se můžete obrátit na svou pojišťovnu. 
  • Přiložte veškeré doklady – originály zpráv o ošetření úrazu či nemoci, účty za léky či
    zdravotnický materiál apod.
  • V případě úrazu přesně popište, jak k němu došlo a co bylo jeho příčinou, a zajistěte vyplnění příslušné části formuláře lékařem.
  • U vzniklé škody na majetku přiložte policejní protokol, výpovědi svědků, případně
    fotodokumentaci. 
     

5 NEJČASTĚJŠÍCH VÝLUK!

  1. Pamatujte, že pojišťovna nenese riziko za pojistnou událost, která nastala v souvislosti s požitím alkoholu nebo jiných omamných látek. V těchto případech vám může plnění krátit.
  2. Pojišťovna vám rovněž odmítne vyplatit pojistné plnění, pokud ke škodě došlo důsledkem úmyslného jednání pojištěného nebo jiné osoby z jeho podnětu.
  3. Pojistného plnění se nemusíte dočkat ani v případě, že vzniklá pojistná událost souvisí
    s chronickým onemocněním nebo úrazem, kterým jste trpěli již před sjednáním pojištění a které není stabilizováno.
  4. Častou výlukou jsou v cestovním pojištění extrémní sporty. Ty jsou vždy specifikovány v příslušných pojistných podmínkách, se kterými je vhodné se seznámit před sjednáním
    pojištění.
  5. V případě těhotenství má každá pojišťovna v pojistných podmínkách vždy stanoveno, do jaké doby se pojištění vztahuje na léčení či operace související s těhotenstvím, případně
    s předčasným porodem dítěte. Zpravidla od 26. týdne těhotenství již toto vysoké riziko žádná pojišťovna nenese.

Česká asociace pojišťoven

Zdroj: Česká asociace pojišťoven

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články