Nejpostiženějším regionem jsou v tento okamžik jihozápadní Čechy, tisíce hlášených škod očekává ČP také ze severních a středních Čech a rovněž z území hlavního města Prahy. V oblasti východních Čech zatím odhadujeme stovky případů, především pak z Trutnovska.
Podrobné pokyny pro klienty, odpovědi na nejčastější dotazy, stejně jako formuláře pro hlášení poškozených a zničených věcí jsou poškozeným k dispozici na speciálních internetových kalamitních stránkách ČP na adresewww.ceskapojistovna.cz/kalamity či na facebookovém profilu České pojišťovny.
Klientské centrum ČP již přijalo prvních několik stovek hlášení, největší nápor telefonátů se však očekává dnes a v průběhu dalších dní tohoto týdne. Klienti zatím hlásí jak škody z majetkového pojištění, tak i z pojištění motorových vozidel.
Rady, co dělat po živelní události:
-
Ohlaste vzniklou škodu na klientskou linku 841 114 114. K nahlášení škody lze rovněž využít tištěného formuláře na všech obchodních místech ČP, webových stránek či mobilní aplikace Pojišťovna pro chytré telefony.
-
Mobilní technik vás bude kontaktovat a dohodne s vámi termín prohlídky.
-
Prohlídky poškozeného majetku klientů jsou možné ihned po opadnutí vody, kdy bude zřejmé, jaká škoda vznikla.
-
Pořiďte seznam poškozených věcí, pokud máte pořizovací doklady, připojte je k seznamu.
-
Zdokumentujte (ideálně fotoaparátem) vzniklé škody, zvlášť pokud odstraňujete následky ještě před prohlídkou mobilním technikem.
-
Začněte s odstraňováním škod, jakmile to bude možné.
-
Evidujte náklady a práce, které jste vynaložili na likvidaci škody – mohou být součástí náhrady vaší škody.
-
Připravte si pojistnou smlouvu před příchodem mobilního technika.
-
Při prohlídce mobilním technikem je možnost požádat o vyplacení přiměřené zálohy na pojistné plnění.
Komentáře
Přidat komentář