Crash test Allianz: Nezajištěné pneumatiky v kabině jsou hrozba


			Crash test Allianz: Nezajištěné pneumatiky v kabině jsou hrozba
23.10.2017 Tiskové zprávy

Blíží se listopad a s ním i povinnost řidičů přezout letní pneumatiky na zimní. Dobrý záměr se ale může snadno obrátit proti nim, a to už při převozu pneumatik do servisu k výměně. Do zavazadlového prostoru řady aut se totiž pneumatiky nevejdou a řidiči je převážejí nezajištěné, porůznu naskládané do kabiny vozu. Jaké škody si tím mohou napáchat, zjišťovala Allianz ve speciálním crash testu.

„Lidé často přepravují pneumatiky v autě v kufru se sklopenými zadními sedadly. Z hlediska bezpečnosti ani práva to není dobrý nápad, protože v tomto případě není náklad nijak zajištěn,“ uvádí Carsten Reinkemeyer, vedoucí výzkumu bezpečnosti v Allianz Centru pro technologie. Co se stane, když takové auto v městském provozu (při rychlosti 40 km/h) čelně nabourá, zjišťoval s kolegy na testovací dráze výzkumného centra v Ismaningu u Mnichova.

Jak to může dopadnout v tom horším případě: 

„Pneumatiky váží mezi 15 – 20 kg a až 25 kg pro SUV. V případě nehody může guma umístěná v kabině vozu vyvinout sílu dopadu zhruba 750 kg při nárazu na přední sedadla a jejich uživatele. Proto je nesmírně důležité pneumatiky zabezpečit a zajistit, aby se nemohly v prostoru vozidla volně pohybovat,“ uvádí Reinkemeyer. Díky otestování tří scénářů polohy pneumatik jsou výzkumníci schopni nabídnout optimální řešení.

Zavazadlový prostor většiny aut pojme alespoň tři pneumatiky, a toho by měli řidiči v každém případě využít. „Pneumatiky patří do kufru, kde musí být připoutány, ideálně silným popruhem se západkou,“ radí Reinkemeyer. Popruh by neměl pružit. „Pokud se jedno z kol do kufru nevejde, lze jej převézt za sedadlem spolujezdce,“ dodává.


Mohlo by vás zajímat: Návrat daně z obratu? Ondřej Martinek ke zdanění slovenského trhu


Převážet tedy budete tři připoutané pneumatiky v kufru a jedna pneumatika bude stát pevně zaklíněná v prostoru nohou u pravého zadního sedadla. Ale pozor, na sedadle spolujezdce nesmí zároveň nikdo sedět. U aut se sklopnými zadními sedadly je ještě třeba křížem zapnout zadní pásy – pravý pás do západky levého sedadla a naopak. Zachrání vám to život, pokud by se popruh v kufru při silnějším nárazu uvolnil.

Zdroj: Allianz pojišťovna

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články