Dobrým řidičem se v ČR člověk stává, až když mu je 29 let


			Dobrým řidičem se v ČR člověk stává, až když mu je 29 let
9.5.2012 Tiskové zprávy

Mladý osmnácti až dvacetiletý kluk s čerstvým řidičským průkazem a v autě, jehož výkon motoru a akceleraci není při své nezkušenosti ještě schopný zvládnout. Definice „typického bourače“ tuzemských silnic je už téměř evergreenem. Ale v jakém věku se z řidiče v České republice stává motorista, který je schopen nebezpečným situacím na silnicích spíše předcházet, než je vytvářet? Ze statistik ČSOB Pojišťovny jasně vyplývá, že tím přelomovým je devětadvacátý rok věku.


Na řidiče ve věku 18 až 20 let u nás připadne deset nehod na sto pojištěných vozidel. Pak už má tento poměr s narůstajícím věkem řidiče pozitivní vývoj. Hraniční je podle našich statistik věk 29 let. Od něj už je poměr tři nehody na sto pojištěných vozidel. Pravděpodobnost toho, že řidič od tohoto věku způsobí nehodu, je tak více než třikrát nižší, než u nezkušených řidičů čerstvě po autoškole a s malými zkušenostmi,“ uvedl Jaroslav Král, ředitel odboru pojištění vozidel ČSOB Pojišťovny.


ČSOB Pojišťovna sleduje tyto statistiky dlouhodobě. Právě na základě nich uvedla před rokem na přelomu května a června jako první na trh pojištění vozidel (povinné ručení i havarijní ručení), které při výpočtu ceny bere v potaz především charakteristiky řidiče a méně jeho auta. „Kvalita řidiče je pro nás důležitá, protože nebourá auto, ale právě jeho řidič. Při výpočtu ceny hledíme více na škodní historii řidiče, jeho věk, místo bydliště. Samotné auto pro nás hraje až sekundární roli, kdy nás zajímá především jeho výkon,“ upřesnil Jaroslav Král.

ČSOB Pojišťovna

Zdroj: ČSOB pojišťovna, a.s.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS