V listopadu 1930 místní obyvatelé ve volbách odsouhlasili, že své domy, farmy, obchody a podniky dají k dispozici jako zástavu k zajištění emise dluhopisů v celkové výši 35 milionů dolarů na financování mostu. Fireman’s Fund byl společností, která tuto záruku na stavbu poskytla a zajistila tento obnos, což v té době bylo ohromné množství peněz.
Odpůrci mostu považovali emisi dluhopisů za ekonomicky nezodpovědné rozhodnutí, protože už tak byla Amerika postižena velkou hospodářskou krizí. Naopak zastánci ve stavbě viděli první krok z ekonomické deprese. Ve prospěch stavby nakonec hlasovalo téměř 146 tisíc voličů, proti bylo 47 tisíc. Pojištění stavebních dluhopisů Fireman’s Fund pak důvěru v projekt významně zvýšilo. Do provozu byl most slavnostně uveden 27. května 1937 po čtyřech letech a 4 měsících výstavby, při níž bylo třeba vzít v úvahu častá zemětřesení v této oblasti, stejně jako bouřlivé přílivy a odlivy.
"Projekt Golden Gate Bridge byl jedním z příkladů odvahy, inovace a spolehlivosti při úpisu nestandardních rizik," řekl Lori Fouché, generální ředitel společnosti Fireman’s Fund, která je dnes poskytovatelem hlavně specializovaných a zcela individuálních pojištění například filmových projektů a jiné zábavy, nebo také „zeleného“ pojištění.
Pojištění mostů, silnic, dálnic, tunelů, větrných parků nebo stavebních prací pro mrakodrapy je pro Allianz běžnou věcí. Mezi její poslední megaprojekty patří například pojištění a řízení rizik pro 12kilometrový most Incheon v Koreji, v současné době nejvyšší stavbu na světě Burj Khalifa v Dubaji, nebo 57kilometrový švýcarský tunel Gotthard/Ceneri, který je nejdelším železničním tunelem na světě.
Unikátní dobové fotografie ze stavby mostu (z let 1936 a 1937) jsou k volnému použití a ve velkém rozlišení je najdete na novinářském webu www.allianzfoto.cz v adresáři Golden Gate Bridge.
Allianz
Komentáře
Přidat komentář