Mobilní technici České pojišťovny jsou vybaveni tablety a umí scelovat čelní skla


			Mobilní technici České pojišťovny jsou vybaveni tablety a umí scelovat čelní skla
25.10.2011 Tiskové zprávy

Česká pojišťovna zavádí změny, které zjednodušují a zrychlují proces vyřízení škody z pojištění motorových vozidel. Klienti tak pojistné plnění získají ještě rychleji. Mobilní technici, kteří v terénu prohlížejí poškozená vozidla a dokumentují rozsah škod, jsou nově vybaveni tablety se speciálním programem. Veškeré potřebné údaje o škodě mohou díky tomu předat likvidátorům rychleji a přesněji. Navíc jsou mobilní technici ČP vyškoleni ve scelování čelních skel automobilů a nově i dodávek a autobusů. Proces likvidace pojistných událostí urychluje také zavedení tzv. osobního likvidátora.

Každá nehoda je svým způsobem unikátní, její likvidace ale probíhá podle jednotného scénáře. Po nahlášení škody se na klientem vybrané místo dostaví mobilní technik pojišťovny, který prohlédne nabourané auto. Popíše rozsah škody, ověří její příčinu a případně navrhne způsob opravy. Zjištěná fakta následně předává likvidátorovi. „Aby byl tento proces rychlý a efektivní, vybavujeme mobilní techniky PC tablety s expertním systémem pro záznam škod na vozidlech,“ říká Radim Nekov, vrchní ředitel likvidace pojistných událostí ČP. Program obsahuje více než 530 modelů převážně osobních automobilů od téměř 40 výrobců. Každé vozidlo je detailně rozkresleno na jednotlivé díly do grafické předlohy. Technikům tak umožňuje stanovit a zaznamenat přesně způsob opravy vozidla a v elektronické podobě zaslat zápis klientovi, likvidátorovi i servisu.


Dokumenty z prohlídky vozu slouží jako podklad pro likvidátora, který vyřízení škody projednává s klientem a rozhoduje o výši pojistného plnění. Od nahlášení škody do likvidačního centra do výplaty pojistného plnění je za jednání s klientem zodpovědný pouze jediný člověk – tzv. osobní likvidátor. „Je to zásadní změna zavedená v tomto roce. Již na začátku likvidačního procesu při hlášení a registraci pojistné události se setkáte s odborníkem a ne operátorem call centra. Osobní likvidátor klientovi pomůže řešit jeho konkrétní situaci, pomůže vybrat nejvhodnější opravnu podle typu klientova vozidla, poradí, kde nakoupit patřičné náhradní díly, zodpoví dotazy a klienta provede likvidací až do momentu výplaty peněz. Je mu po celou dobu k dispozici na telefonu či e-mailu, a klient tak má stále přehled o tom, jak postupuje vyřizování jeho pojistné události. Když je celá pojistná událost vyřešena, likvidátor ještě klientovi zavolá, aby se ujistil, zda bylo všechno v pořádku a zda je spokojen,“ dodává Radim Nekov.


Další zjednodušení v procesu likvidace pojistných událostí představuje služba scelování čelních skel aut, dodávek i autobusů. Vyškolili jsme několik desítek mobilních techniků a vybavili je potřebnými nástroji a technologiemi. Oprava čelního skla scelením trvá včetně vyřízení administrativy zhruba hodinu a odehrává se především venku, ale může to být i v domácí garáži nebo na podzemním parkovišti. Prostě technik přijede tam, kde si to klient přeje a sklo opraví speciální dvousložkovou pryskyřicí, která mu vrátí jeho původní pevnost a stabilitu,“ upřesňuje Radim Nekov.


I v případě prasklých čelních skel se občas najde kuriozita. Klient například nahlásil, že sklo jeho automobilu poškodil kamínek, který odlétl od letadla. Přestože likvidátor této verzi vzniku škody věřil jen málo, klient si stál za svým. V době, kdy v blízkosti letiště jel, nad ním prý opravdu letělo letadlo, zatímco silnice byla zcela prázdná, takže od jiného auta kámen odletět nemohl. Při důkladném šetření na letišti likvidátor nakonec zjistil, že letadlo skutečně může mít, a často také má, ve vzorku kol kamínky, které se při startu mohou uvolnit.

Při cestě na zem pak jeden z těchto kamínků trefil přímo čelní sklo projíždějícího vozidla klienta České pojišťovny.

Česká pojišťovna

 

Zdroj: Česká pojišťovna a.s.

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články