„Tohle zařízení pracuje tak, že na základě nastavení vstupních parametrů, tedy ověřených indikátorů pojistných podvodů, systém automaticky upravuje podezřelost pojistných událostí a zasílá jejich pravidelný každodenní report vyšetřovatelům, kteří je prověřují,“ vysvětluje vedoucí vyšetřování pojistných událostí Allianz Michal Vlk. „Vyšetřovatelé pak současně poskytují správcům systému zpětnou vazbu o tom, jak závažné jsou ve skutečnosti systémem detekované informace,“ dodává Vlk.
V praxi to znamená, že zpětná vazba od vyšetřovatelů Allianz pojišťovny, slouží pojistným matematikům k neustálému ladění parametrů v čase a tím se průběžně zvyšuje úspěšnost tohoto předvídajícího modelu. Bez lidské spoluúčasti se však ani tento systém neobejde. Software není „automatizovaným detektivem“, ale je jedním z hlavních analytických nástrojů, které pomáhají pojišťovně v boji s pojistnými podvody. I nadále tak základ úspěchu při odhalování těchto podvodů spočívá v odbornosti, analytických schopnostech a zkušenostech vyšetřovatelů.
Allianz vloni odhalila podvody za více než 295 milionů korun, což je meziročně skoro o 63 milionů korun více než v roce 2015.
Komentáře
Přidat komentář