Prodloužená záruka na ojetý vůz dává smysl


			Prodloužená záruka na ojetý vůz dává smysl
7.5.2013 Tiskové zprávy

Loni bylo v České republice zaregistrováno více než 124 tisíc ojetých aut. Za posledních sedm let jde o nejnižší číslo. Na druhou stranu kvalita nabízených ojetin je vyšší. Autobazary prodávají stále mladší auta – podle statistik jednoho z největších prodejců ojetých vozů je průměrné stáří ojetiny sedm let. I přes kvalitnější nabídku se ale zákazníci stále obávají skrytých závad. Nelze totiž odhadnout, kdo a jak jezdil s autem dřív.

Některým závadám lze do jisté míry předejít už při výběru modelu. „Každá značka má po mnohaletém užívání své specifické závady. Například u starších modelů Škoda Fabia je známý jejich problém s těsností motoru, Volkswagen Passat zase mívá problém s vůlemi zavěšení předních kol,“ upozorňuje Michal Prkna z firmy Ekonomické vozy.

Určité skryté vady však neodhalí ani důkladná zkušební jízda a mohou vás nepříjemně překvapit až po delším čase. V případě poruchy vás může čekat reklamační řízení s autobazarem, které má svá pravidla. „Na ojetá vozidla se nevztahuje dvouletá zákonná záruční doba, a to ani ve vztahu ke spotřebiteli, a platí proto buď záruka dohodnutá s autobazarem nebo, není-li taková záruka dohodnuta, pouze dvouletá zákonná odpovědnost za vady. V režimu odpovědnosti za vady má kupující oproti záruce ztížené důkazní břemeno, neboť musí prokazovat, že zboží mělo vadu již v době jeho předání; výjimkou z tohoto pravidla je, že při prodeji zboží autobazarem nepodnikateli není takový rozpor třeba prokazovat v prvních šesti měsících od jeho uskutečnění,“ vysvětluje advokátka Marta Hanousková. Spory s autobazary však bývají zdlouhavé a s nejistým výsledkem. Největší nevýhodou je fakt, že po celou dobu reklamace musí zůstat vůz neopravený.


Prodloužená záruka jako řešení

Existuje způsob, jak se zdlouhavým reklamačním řízením vyhnout úplně: „Efektivním řešením takové situace je takzvaná prodloužená záruka, která dokáže krýt náhlé a nepředvídatelné mechanické nebo elektrické poruchy.,“ říká Daniel Haubert z pojišťovny QBE, která se na poskytování prodloužených záruk pro automobily specializuje. Prodloužená záruka se uzavírá na rok až tři roky. Samotná sazba se obvykle odvíjí od objemu motoru vozidla, pojistného programu a dále od délky pojištění, najetých kilometrů, limitu pojistného plnění, výše spoluúčasti apod. „Například s produktem naší pojišťovny nazvaným AutoCheck lze pojistit až patnáctileté auto, které má na tachometru až 200 tisíc kilometrů,“ dodává Haubert z pojišťovny QBE.

„Prodlouženou záruku na ojeté vozy svým zákazníkům doporučuji, i když u nás není, na rozdíl od zahraničí, standardně nabízena. Vyhnou se tak riziku nečekaných výdajů za opravu vozidla. Prodloužená záruka dokáže pokrýt i drahou opravu zadřeného motoru, která se může snadno vyšplhat až ke sto tisícům. “ potvrzuje Prkna z Ekonomické vozy.


Další výhody prodloužené záruky

Prodloužená záruka od QBE navíc nabízí i další zajímavé výhody. Vůz je vždy opravován v síti autorizovaných servisů smluvních partnerů pojišťovny, majitel vozu je chráněn proti růstu nákladu za náhradní díly a práci mechaniků. Pojištění obvykle kryje neomezený počet pojistných událostí do výše zvoleného limitu pojistného plnění. Navíc je ideálním řešením i pro ojetá vozidla bez prokazatelné servisní historie – především tedy pro vozidla dovezená ze zahraničí. V neposlední řadě je pojištění prodejné spolu s vozem, čímž se zvyšuje cena auta.

Výhodná záruka se však nemusí týkat pouze ojetých vozů. Na českém trhu je totiž možné uzavřít stejné pojištění i v případě nových aut a prodloužit si tak garanci poskytovanou výrobcem. Pojištění lze obvykle uzavřít v době platnosti dvouleté nebo tříleté záruční lhůty výrobce, nejpozději však 2 měsíce a 10 tisíc kilometrů před jejím uplynutím. Pojištění pak může být uzavřeno na 12, 24 nebo 36 měsíců a začíná přesně v okamžik uplynutí záruky výrobce.

RP













Zdroj: Radek Pavlovič

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články