Průzkum ČP: Čtvrtina populace neví, kdy pojistku uzavřela


			Průzkum ČP: Čtvrtina populace neví, kdy pojistku uzavřela
6.9.2011 Tiskové zprávy

Šokující zjištění přinesl nedávný reprezentativní průzkum České pojišťovny. Podle jeho výsledků řada lidí nezná podmínky svých pojistných smluv. Většina Čechů navíc nemá tušení o výši svého ročního pojistného, termínu uzavření smlouvy ani pojištěných rizicích. Neaktuálnost smluv pak lidé řeší až v případě, kdy se něco stane, a to už bývá bohužel pozdě.


Téměř polovina respondentů průzkumu si není vědoma, na jakou částku uzavřela své životní pojištění. A co víc - čtvrtina lidí neví, jak velkou částku za toto pojištění ročně platí nebo kdy pojištění uzavřela. Podobná je situace v úrazovém či havarijním pojištění, výši roční platby nezná 35 %, respektive 40 % pojištěných. Důvodem může být nezájem nebo důvod, že za nás často uzavírá pojištění někdo jiný, jak také vyplynulo z průzkumu. Téměř polovinu havarijních pojistek nebo 39 % pojištění nemovitostí uzavřeli za respondenty např. rodiče, partner nebo leasingová společnost.


Nezájem o znění pojistných podmínek nebo jejich neznalost přináší celou řadu problematických momentů. „Hrozí, že je pojištění např. uzavřeno na jinou osobu, nejsou pojištěna všechna potřebná rizika nebo je smlouva sjednána na příliš nízkou částku,“ varuje Petr Svoboda, vrchní ředitel produktového managementu občanského pojištění ČP, a uvádí příklad: „Pokud zdědíte spolu s chatou po rodičích také pojištění, nestačí ho pouze platit. Je potřeba uzavřít novou pojistnou smlouvu a tzv. obmyšlenou osobu, tedy člověka, který v případě škody dostane vyplaceny peníze. Pojištění zděděné po rodičích také pravděpodobně nebude odpovídat současné hodnotě chaty.

Doporučujeme klientům provádět pravidelnou kontrolu všech pojistných smluv, protože jen díky každoročnímu auditu je možné předejít problémům s případnou pojistnou událostí. S narozením dětí je dobré změnit nastavení životního pojištění, po rekonstrukci či pořízení nové elektroniky zase zvýšit pojistnou částku u pojištění domácnosti. Naopak hodnota auta po několika letech klesá, snížením pojistné částky je proto možné na havarijním pojištění ušetřit. Na každý dotaz jsou připraveni kvalifikovaně odpovědět pracovníci pojišťovny, ať už na pobočkách, telefonu či přímo v terénu.


Jen díky pravidelné kontrole svých smluv mohou lidé zjistit, že jim chybí pojištění některých rizik, nebo že některá už mít pojištěná nepotřebují. V každém případě však mají jistotu, že všechna jejich pojištění plní svou funkci – ochraňují jejich rodinu a majetek,“ radí Petr Svoboda.


Průzkum pro Českou pojišťovnu realizovala společnost TNS AISA v květnu 2011 na reprezentativním vzorku 1 412 respondentů. Šlo o lidi ve věku 18-65 let, kteří rozhodují nebo spolurozhodují o pojištění (nepracují v pojišťovnictví) a současně mají sjednáno alespoň jedno životní nebo neživotní pojištění.

Česká pojišťovna

Zdroj: Česká pojišťovna a.s.

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články