Šestý smysl Allianz v praxi


			Šestý smysl Allianz v praxi
23.4.2013 Tiskové zprávy

Telematickou jednotku Šestý smysl, představila Allianz poprvé již před rokem a půl. Jednotka dokáže sama po nehodě zavolat pomoc a navést ji pomocí GPS souřadnic k havarovanému vozu. Dříve byla určena pouze pro firemní auta. Dnes je dosptupná i běžným řidičům. Přes 25 dealerů nejrůznějších značek vozů, s nimiž pojišťovna Allianz spolupracuje v pojištění vozidel, nabízí Šestý smysl svým zákazníkům jako součást standardní, či nadstandardní výbavy nového automobilu, podle typu a modelu.

„Spustili jsme pilotní projekt pro retailové klienty, který probíhá prostřednictvím našich spolupracujících prodejců vozidel. A z jejich reakcí a hlavně ohlasů jejich zákazníků, kteří si u nich kupovali v posledních týdnech nový vůz, máme jen pozitivní zpětné vazby. Někteří již Šestý smysl měli možnost vyzkoušet také v praxi, naštěstí vždy s dobrým koncem,“ uvedl Petr Schütz, šéf úseku dealerského obchodu Allianz.

Šestý smysl nejen zachraňuje životy, ale je také účinným zabezpečením proti odcizení. Jakmile vůz hlásí násilné vniknutí, asistenční služba kontaktuje vlastníka auta a po vzájemné dohodě předá informace o místě jeho pohybu policii, čímž se zvyšuje pravděpodobnost jeho nalezení. A to už se také stalo.

Šestý smysl Allianz například odhalil zloděje, který v Praze ukradl Octavii, vybavenou tímto zařízením. Od doby, kdy její majitel nahlásil krádež, až do vypátrání automobilu uplynulo pouhých 45 minut. „V případě, že by i přesto byl vůz odcizen, garantujeme klientovi v případě připojištění této garance stoprocentní náhradu škody. Znamená to, že mu vyplatíme cenu obvyklou v době pojistné události pouze s odečtením spoluúčasti,“ doplňuje ředitel úseku pojištění autoflotil Radek Baštýř.

Asistenční služba Allianz v případě odcizené Octavie paralelně navigovala jak majitele auta, tak i policisty přímo na místo, kde zloděj vozidlo odstavil. Policisté tam zjistili, že zloději zničili zámek a při krádeži navigace manipulovali se spínací skříňkou a poškodili ji, takže s vozidlem nebylo možné odjet. Z místa proto byla opět povolána asistenční služba, která zajistila odtah nepojízdného vozidla do autorizovaného servisu, který si klient vybral.

„A to je druhá služba – tzv. Domovský servis, kterou nyní k Šestému smyslu nabízíme. Dojde-li ke škodě, poruše nebo odcizení vozidla, Šestý smysl o tom umí neprodleně informovat servis, který si klient vybral a opravu v něm preferuje. Tuto informaci Domovský servis dostává formou SMS, e-mailem nebo telefonicky a jeho pracovníci klienta obratem kontaktují a zařizují potřebnou opravu, takže nedochází k časovému prodlení,“ doplňuje Petr Schütz.

Co je Šestý smysl?

V kabině vozu je instalovaný „voicebox“ se dvěma tlačítky. Jedno je "nouzové", které může řidič stisknout při nehodě a jedno "poruchové", které zmáčkne, když auto na silnici vypoví službu. Každopádně v obou případech se spojí s asistenční službou Allianz.

Šestý smysl umí přivolat pomoc při nehodě – po velkém nárazu vozidlo samo kontaktuje asistenci, pokud se jeho posádka nehlásí, automaticky je povolána záchranná služba. Takové případy Allianz pojišťovna již eviduje, například po střetu se zvěří. Pokud je řidič po nehodě při vědomí, domluví se sám na dalším potupu, stejně jako v případě poruchy. Opět stačí stisknout tlačítko a asistenční služba přesně ví, kde se řidič s vozem nachází, „chytrá krabička“ je totiž napojena na GPS, takže se pomoc k motoristovi dostane bez jakéhokoliv zdržení. Také oznámení škody ještě nikdy nebylo tak snadné. Stiskem jediného tlačítka se klient spojí s operátorem, který poradí a zaznamená hlášení škody.

Řidič tedy nemusí hledat číslo na asistenci, nemusí si je ani pamatovat, stejně jako nemusí pátrat, kde právě nechtěně zastavil a vlastně nepotřebuje mít po ruce ani mobilní telefon. Tím, že zmáčkne tlačítko, svoji situaci rychle a jednoduše vyřeší. Zároveň se také účinně ubrání nájezdu černých odtahových služeb, které právě na tyto lidi v nesnázích číhají. Poslední „bonusovou“ službou Šestého smyslu je zobrazení historie jízdy. Přes webové rozhraní majitel vozu snadno zjistí trasu, kde přesně se auto pohybovalo a kolik kilometrů ujelo.

Allianz

Zdroj: Allianz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články