„Z pohledu počtu událostí patří začátek roku 2012 k rekordním. Na živelní události byl zatím „nejbohatší“ v posledních letech rok 2010, ale ani v něm jsme nezaznamenali tak prudký nárůst hlášení hned v úvodu roku,“ uvedla ředitelka Odboru služeb klientům neživotního pojištění ČSOB Pojišťovny Iva Knapová.
Nejvíce škod bylo v ČSOB Pojišťovně zaznamenáno v úvodu roku v souvislosti s autonehodami vzniklými v důsledku přívalů sněhu a namrzání vozovky. Druhou nejvíce zastoupenou skupinou hlášení jsou škody na majetku například v důsledku požáru. Třetí skupinu tvoří škody vzniklé v souvislosti s řáděním orkánu Andrea. „Zde ale předpokládáme, že počet hlášení se ve statistikách projeví později, protože škody nám jsou klienty hlášeny s odstupem,“ doplnila Iva Knapová.
5 základních pravidel, jak postupovat při vzniku škody:
-
zabezpečte poškozenou věc, vozidlo nebo nemovitost, abyste jejich prostřednictvím neohrozili své zdraví, zdraví třetí osoby nebo životní prostředí
-
zabezpečte poškozenou věc proti dalšímu rozšiřování škody
-
oznamte vznik škody policii v případě, že ke škodě došlo protiprávním činem
-
oznamte vznik škody hasičům v případě vzniku požáru
-
nahlaste neprodleně pojistnou událost pojišťovně
Komentáře
Přidat komentář