Startuje sezóna dovolených: V zahraničí si dejte pozor především na zažívací potíže


			Startuje sezóna dovolených: V zahraničí si dejte pozor především na zažívací potíže
10.6.2015 Tiskové zprávy

Během minulé letní sezóny pomohla asistenční služba České pojišťovny 2 995 klientům, kteří se na zahraniční dovolené potýkali se zdravotními problémy. Operátoři nejčastěji pomáhali turistům, které trápily zažívací obtíže, infekce dýchacích cest či různé úrazy, a to nejvíce v Egyptě, Turecku a Řecku.

Letní dovolené již pomalu klepou na dveře a na české turisty často čekají v zahraničí mnohá úskalí. Cestovní pojištění by tak mělo být složeno nejen z pojištění léčebných výloh, úrazového pojištění, ale také z pojištění odpovědnosti za škody. Na tu se často zapomíná, nicméně tato složka je nesmírně důležitá. Způsobíte-li například někomu jinému úraz, náklady na léčení a rekonvalescenci se v zahraničí mohou vyšplhat do statisíců korun. Užitečné je potom také pojištění zavazadel či storna cesty.

Víte, že díky aplikaci pro chytré mobilní telefony Pojišťovna je možné si cestovní pojištění sjednat opravdu na poslední chvíli? Sjednání je pohodlné, trvá jen pár minut a vám tak zbyde více času na balení kufrů.

Co nás o letní dovolené nejčastěji trápí?       

Čechy, kteří tráví dovolenou v zahraničí, trápí o letních prázdninách především zažívací potíže (24,6 %), infekce horních cest dýchacích (18,5 %) a úrazy (16,6 %). Vyplývá to z údajů společnosti Europ Assistance, která pro Českou pojišťovnu asistenční služby zajišťuje.  „V loňské letní sezóně jsme zaznamenali bezmála tři tisíce případů, kdy čeští turisté v zahraničí řešili zdravotní komplikace. Z 87 zemí, ve kterých jsme zasahovali, evidujeme nejvíce případů v Egyptě, Turecku a také Řecku. Nejčastěji se se zdravotními potížemi potýkají aktivní lidé ve věku 30 až 50 let, poté děti do 15 let. Nejstaršímu klientovi, který žádal asistenční službu o pomoc, bylo 91 let a postihla ho cévní mozková příhoda,“ uvádí Petra Čeledová z České pojišťovny.

Kolik stojí pád z horolezecké stěny?

V případě, že se u turistů vyskytnou zdravotní komplikace, je pojišťovna ochrání před vysokými náklady na léčbu v zahraničí. Pojistné v řádu desetikorun denně totiž pokrývá léčebné výlohy, které nezřídka dosahují statisícových hodnot. Příkladem může být nehoda na lodi v Chorvatsku, která měla za následek léčebné výlohy a náklady na repatriaci ve výši bezmála čtvrt milionu korun, či pád na čtyřkolce, kdy pojišťovna uhradila náklady ve výši 230 000 korun. „Nejnákladnější případ se však stal loni v Kanadě. Mladá žena spadla z horolezecké stěny a přivodila si zlomeniny obou patních kostí. Tento úraz si vyžádal okamžitou operaci s následnou hospitalizací. Klientka byla poté repatriována do ČR na tzv. stretcheru. Celkové náklady překročily 2,7 milionu korun,“ popisuje zkušenosti z praxe Petra Čeledová.

Jak funguje asistenční služba?

Operátoři asistenční služby České pojišťovny jsou připraveni pomoci českým turistům v nesnázích 24 hodin denně. Domluva se zdravotníky, úřady či policií bývá kvůli jazykové bariéře obtížná, operátoři proto plynně hovoří několika světovými jazyky. „Domluví se anglicky, německy, španělsky, francouzsky, italsky, rusky, ale také polsky či bulharsky. Prostřednictvím spolupracujících zahraničních poboček po celém světě jsou v případě potřeby k dispozici i operátoři hovořící dalšími cizími jazyky,“ vyjmenovává možnosti Michal Egert z Europ Assistance.

Jak postupovat?                                                         

Ať už v létě zvolíte klidnější odpočinek, nebo aktivní dovolenou, můžete se spolehnout, že vám v nesnázích pomůže právě cestovní pojištění a asistenční služby s ním spojené. A jak tedy správně postupovat?

  • Vždy u sebe mějte telefonní číslo na asistenční službu.
  • Co nejdříve kontaktujte asistenční linku. Zde vám poradí, co a jak a pomohou s tlumočením.
  • Nikdy v cizím jazyce nepodepisujte nic, čemu nerozumíte. V případě pochybností dopište svou verzi v češtině.
  • V případě rozporů (např. při dopravní nehodě) máte právo přivolat policii, která vše vyšetří a zdokumentuje.
  • Vždy je dobré mít svědky nehody či incidentu.
  • Vyplatí se také pořídit fotky nebo video, které může dosvědčit vaši verzi.

Cestovní pojištění raz dva

Během cestovní horečky a hektických příprav lidé na cestovní pojištění snadno zapomenou a řeší jej ve spěchu až těsně před odjezdem. „Klientům poskytujeme možnost uzavřít cestovní pojištění, jednak on line na našich webových stránkách, ale také prostřednictvím mobilní aplikace Pojišťovna. Díky ní lze pojištění sjednat skutečně na poslední chvíli. Je to snadné a zabere to jen pár minut,“ radí Petra Čeledová. Klienti s chytrými telefony mohou cestovní pojištění v aplikaci nejen sjednat, ale v případě prodloužení pobytu jej také pohodlně prodloužit přímo ze zahraničí.

Data pocházejí z údajů společností Europ Assistance Czech Republic v období od 1. 6. 2014 do 15. 9. 2014.

Zdroj: Česká pojišťovna

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články