Zimní motoristická sezona: čelní skla v ohrožení


			Zimní motoristická sezona: čelní skla v ohrožení
29.11.2013 Tiskové zprávy

Poškození čelního skla patří k událostem, které se vozidlům na českých silnicích rozhodně nevyhýbají. Jen na Českou pojišťovnu se v této souvislosti denně obrací zhruba 200 motoristů. Škody na čelních sklech řeší ČP nejen u osobních automobilů, kde průměrná cena výměny činí 8500 korun, ale také u nákladních automobilů či autobusů. V takových případech úhrada za výměnu skla může překročit i částku 100 tisíc korun. Vždy záleží na parametrech nejen samotného skla, ale také konkrétního vozidla.

Připojištění čelního skla si lze u České pojišťovny sjednat jak k povinnému ručení, tak k havarijnímu pojištění. Jde o volitelnou pojistnou ochranu. Toto připojištění je standardně sjednáváno bez spoluúčasti, přičemž počet škod v průběhu roku není omezen. „Nutno podotknout, že připojištění lze sjednat nejen pro čelní sklo, ale motorista může mít pojištěna i všechna skla vozidla,“ připomíná Tomáš Kabele, ředitel Útvaru pojištění motorových vozidel České pojišťovny.

Ne každé poškození čelního skla však musí nutně znamenat jeho výměnu. „Vždy záleží na tom, o jaké konkrétní poškození se jedná. Motoristé pak mají možnost zvolit kromě výměny skla také jeho scelení,“ vysvětluje Petr Klas, ředitel Útvaru mobilních techniků ČP, a dodává: Aby bylo možné poškození scelit, musí být prasklina mimo zorné pole řidiče, nesmí zasahovat do okrajů skla a její velikost by neměla překročit 8-10 centimetrů. Záruka na opravu provedenou odborným mobilním technikem je plně v kompetenci České pojišťovny.“ Praskliny na čelním skle přitom žijí vlastním životem a mají rovněž zajímavé názvy odvíjející se od jejich vzhledu.

 

 

 

Výhodu scelení představuje zejména vyhnutí se jakémukoli vyřezávání skla z karoserie automobilu a porušení těsnění z výroby či peripetiím s výměnou dálniční známky. Mobilní technici ČP přitom dokáží sklo scelit v termínu a na místě, které si motorista sám zvolí. Proces zabere obvykle 60 minut. „Klienti u této opravy oceňují také fakt, že nemusejí ztrácet čas s objednáváním do servisu a přistavením či vyzvednutím auta,“ popisuje postřehy z praxe Petr Klas.

Možné postupy u rozbitého čelního skla kamínkem odmrštěným od jiného vozidla

  1. Tuto situaci lze řešit z titulu připojištění skel v rámci povinného ručení či havarijního pojištění.

  2. Škodu může motorista rovněž řešit z havarijního pojištění (má-li ho sjednané a rozhodne-li se ho uplatnit), zde však musí zvážit, zda se mu oprava tímto způsobem vyplatí vzhledem ke zvolené spoluúčasti a ztrátě bonusu.

  3. Oprava rozbitého skla může být hrazena z povinného ručení vozidla, od kterého kamínek prokazatelně odlétl. Toto se ovšem v mnoha případech velmi obtížně prokazuje, a proto je vždy lepší mít sjednáno připojištění čelního skla či všech skel.

Česká pojišťovna

Zdroj: Česká pojišťovna

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články