Zatímco klienti tradičních pojišťoven často usilují, aby pojistku „vyždímali“ do poslední koruny, první rok provozu PKP ukazuje, že členové pojišťovny vystavěné na principech sdílené ekonomiky se chovají výrazně jinak. Protože pojišťovna spravuje jejich společný majetek a 75 procent zisku na konci roku rozděluje zpět, členové akceptují s tím spojené principy. Třeba to, že úrazové pojištění má pomoci v problémech, ale není to bolestné například za naražené koleno.
„Lidé přirozeně využívají možnosti, které mají. Klienti velkých pojišťoven tak vedou se svým pojistitelem souboj o peníze, které zaplatili. V peer-to-peer pojišťovně mají členové uložený vlastní společný majetek. Máme tedy zcela jiný, partnerský vztah,“ vysvětluje Marek Orawski, předseda představenstva PRVNÍ KLUBOVÉ pojišťovny
Dokladem rozdílného přístupu je míra škodních událostí. Ta se měří jejich počtem na stovku uzavřených pojistek. Zatímco průměr trhu je 8,24 pojistných událostí na sto pojistek, v případě PKP je to pouze 1,6. Tedy číslo více než pětkrát nižší. Díky tomu členové pojišťovny za rok 2016 dostali zpět v průměru 42 % z pojistného, které zaplatili.
Na svých oficiálních stránkách nyní PKP uveřejnila příklady svých klientů, kdy jim převděla peníze ušetřené svědomitým chováním a minimem pojistých událostí. Jaké jsou komentáře odměněných členů?
Pavla do PRVNÍ KLUBOVÉ přivedl zájem o sdílenou ekonomiku. Pojistil si u ní AUTO a DOMOV a za své pojistky mu pojišťovna v roce 2016 připsala 263 bodů. Dalších 136 bodů získal za pojištění pozvaného přítele. Výsledek byl při ceně bodu 14,04 Kč následující:
„Pojišťovácký byznys je pro mě obchod se strachem. Čím více vás postraší, tím víc jim zaplatíte peněz. Nedůvěru k pojišťovnám u mě prohloubilo jejich chování, když jsem měl škodu. Pojišťovny se pokaždé ohnaly nějakou výjimkou a peníze jsem od nich neviděl. PRVNÍ KLUBOVÁ si mě získala tím, že se stylem podnikání blíží tomu našemu. Nedělá ze zákazníka blbce a nešije na něj boudu," dodává Pavel.
Pro Matěje rok 2016 nebyl nejšťastnější. Naboural auto (naštěstí nijak vážně), a tak se mu u HAVARIJNÍHO POJIŠTĚNÍ odečetly body. Protože měl ale u PRVNÍ KLUBOVÉ ještě POVINNÉ RUČENÍ a ÚRAZOVÉ POJIŠTĚNÍ, dohromady za 140 bodů, připsal se mu podíl na zisku. Přítel, kterého pozval, si zatím pojištění nesjednal. Při hodnotě bodu 14,04 Kč vypadal výpočet podílu na zisku takto:
„Na PRVNÍ KLUBOVÉ mi od začátku bylo sympatické, že nepoužívá prostředníky. Kvůli nehodě na autě jsem měl loni s jejím přístupem i přímou zkušenost. Řešení škody probíhalo přesně tak, jak bych si představoval. Žádné obstrukce, žádné protahování,“ pochvaluje si Matěj.
PRVNÍ KLUBOVÁ pojišťovna tedy v prvním roce dodržela své sliby, ale stále je v červených číslech a její provoz je závislý na podpoře investora, společnosti RSJ. Podle plánu by měla PKP dosáhnout na černá čísla v horizontu čtyř let, pokud se množství jejích klientů zvýší na 40 000.
Komentáře
Přidat komentář