Podíl jednorázového ŽP na celkovém ŽP je již téměř 80 % a je na trhu druhý nejvyšší. Lze tedy očekávat, že po nějaké době ČSOB Pojišťovna svoje postavení zase ztratí a vrátí se na pozice kolem 4.-6. místa na celkovém trhu a 3.-4. v ŽP. Při posuzování výsledků běžného roku, které eliminují sezónní výkyvy a poskytují objektivnější obrázek, je ČSOB Pojišťovna celkově 3. (+2,5 miliardy, +26,4 %) a v NŽP má 6. pozici (-110 miliónů, -2,8 %). V ŽP je až na 4. místě (+2,6 miliardy, +47,3 %).
ČSOB Pojišťovna je pojišťovnou provozující smíšenou činnost, ale její zaměření je orientované více na ŽP. V jejím rámci fungují dvě části – „klasická“ pojišťovna s vlastní prodejní sítí a bankopojišťovna využívající více synergie s ČSOB.
ČSOB Pojišťovna vedle výrazné a zřetelné orientace na jednorázové ŽP v 1. čtvrtletí ještě modifikovala svoje cestovní pojištění. Změny se týkají především navýšení limitů, zlevnění pojištění nebezpečných sportů a automatické prodloužení pojištění v případě opožděného návratu do ČR z objektivních důvodů (kalamity, havárie, apod.).
Od 1. 1. 2011 začala pojišťovna poskytovat služby tzv. přímé likvidace u POV (tuto službu avizovala již v roce 2010 a my jsme tuto informaci již zveřejnili v rámci předchozích analýz).
Pojišťovna v průběhu 1. čtvrtletí spustila svůj nový web. Důvodem bylo údajně zjištění, že klienti se stále více orientují při rozhodování podle poznatků z internetu. Z tohoto pohledu nám nepřipadá, že by se na webu objevilo v porovnání s předchozím výrazně více nových informací. Je ale docela možné, že samotná grafická změna byl pouze první krok, kterým byly vytvořeny předpoklady pro to, aby pojišťovna mohla průběžně doplňovat rozšiřující informace pro klienty mnohem pružněji.
ČSOB Pojišťovna se podobně jako ostatní více orientuje na zkvalitňování procesů odhalování pojistných podvodů a prezentovala některé úspěchy v této oblasti.
Zítra čtěte:
Postavení pojišťoven v 1. čtvrtletí 2011: Generali pojišťovna
NESS Czech s.r.o.
Kateřina Lhotská
Follow @oPojisteni_cz
Komentáře
Přidat komentář