Postavení pojišťoven v 1. čtvrtletí 2011: Kooperativa


			Postavení pojišťoven v 1. čtvrtletí 2011: Kooperativa

Dlouhodobě „dvojka“ českého pojistného trhu, která se 1. čtvrtletí poprvé stala „jedničkou“ celkového trhu (+250 miliónů, +2,9 %). Již v předchozích letech měla tuto pozici na trhu NŽP (-450 miliónů, -6,7 %), ale v průběhu roku ji vždy ztratila. Také tentokrát bude zajímavé sledovat, jestli svoje postavení uhájí. Zatímco v případě celkového trhu pravděpodobně opět přepustí první pozici České pojišťovně, v NŽP by mohla svoje postavení udržet. V ŽP drží již po delší dobu 4. místo, přestože v 1. čtvrtletí výrazně posilovala (+700 miliónů, +40,4 %). Posilování bylo překvapivě především v jednorázovém ŽP.

Z pohledu běžného roku, je Kooperativa ovšem stále „dvojkou“ celkového trhu (+500 miliónů, +1,6 %). „Dvojkou“ je i v NŽP (-790 miliónů, -3,5 %), zatímco v ŽP je na 4. místě (+1,3 miliardy, +16,4 %).

Na růst pojišťovny měly v minulosti vliv akvizice kmene POV a HAV jiných pojišťoven (v roce 2002 Komerční pojišťovny, v roce 2004 Pojišťovny ČS a Union pojišťovny). Vzhledem k vysokému poměru storen u těchto produktů a delšímu časovému odstupu však tyto kmeny v současné době ovlivňují postavení pojišťovny již jen nevýrazně. Kooperativa provozuje smíšenou pojišťovací činnost s větším zastoupením v NŽP. Je dominantním členem skupiny VIG.

Pojišťovna zůstává tradičně velmi silná v podnikatelských pojištěních a to přesto, že v tomto segmentu za poslední dva roky utrpěla ztráty pojistného okolo 10% ročně. Její pozice je výrazně silnější při započtení netržního pojistného z povinného pojištění odpovědnosti podle zákona 125/1993, kde má společně s Českou pojišťovnou výhradní postavení.

V souvislosti s nepokoji v severní Africe vyšla pojišťovna vstříc svým klientům a umožnila jim požádat o plnění náhrady storno poplatků při stornu zájezdu z důvodu nepokojů. A to i v případě, že důvodem storna jsou obavy klienta z těchto nepokojů (zájezd tedy nemusel být zrušen cestovní kanceláří).

Pojišťovna spustila verzi svého webu optimalizovanou pro tzv. chytré telefony. Využití tohoto přístupu vidíme především v pomoci klientům v případě pojistné události (návod jak postupovat, nahlásit pojistnou událost, apod.). Využití v ostatních situacích (sjednání, náhled smluv apod.) vidíme spíše jako okrajové. Kooperativa ohlásila tuto novinku prakticky ve stejné době jako Česká pojišťovna a Direct své specializované mobilní aplikace.

Podobně jako klienty dalších pojišťoven, zasáhly i klienty Kooperativy kalamitní situace za začátku roku. Jednalo se o přívaly sněhu a záplavy. Kooperativa se snažila maximálně zpružnit likvidaci pojistných událostí a vyjít tak svým klientům co nejvíce vstříc.

Kooperativa se také maximálně snažila vyjít vstříc klientům při likvidaci škod ze sněhových kalamit a povodní na začátku roku.

Zítra čtěte:

Postavení pojišťoven v 1. čtvrtletí 2011: Komerční pojišťovna

NESS Czech s.r.o.

Kateřina Lhotská


Zdroj: NESS Czech s.r.o.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články