Z pohledu běžného roku, je Kooperativa ovšem stále „dvojkou“ celkového trhu (+500 miliónů, +1,6 %). „Dvojkou“ je i v NŽP (-790 miliónů, -3,5 %), zatímco v ŽP je na 4. místě (+1,3 miliardy, +16,4 %).
Na růst pojišťovny měly v minulosti vliv akvizice kmene POV a HAV jiných pojišťoven (v roce 2002 Komerční pojišťovny, v roce 2004 Pojišťovny ČS a Union pojišťovny). Vzhledem k vysokému poměru storen u těchto produktů a delšímu časovému odstupu však tyto kmeny v současné době ovlivňují postavení pojišťovny již jen nevýrazně. Kooperativa provozuje smíšenou pojišťovací činnost s větším zastoupením v NŽP. Je dominantním členem skupiny VIG.
Pojišťovna zůstává tradičně velmi silná v podnikatelských pojištěních a to přesto, že v tomto segmentu za poslední dva roky utrpěla ztráty pojistného okolo 10% ročně. Její pozice je výrazně silnější při započtení netržního pojistného z povinného pojištění odpovědnosti podle zákona 125/1993, kde má společně s Českou pojišťovnou výhradní postavení.
V souvislosti s nepokoji v severní Africe vyšla pojišťovna vstříc svým klientům a umožnila jim požádat o plnění náhrady storno poplatků při stornu zájezdu z důvodu nepokojů. A to i v případě, že důvodem storna jsou obavy klienta z těchto nepokojů (zájezd tedy nemusel být zrušen cestovní kanceláří).
Pojišťovna spustila verzi svého webu optimalizovanou pro tzv. chytré telefony. Využití tohoto přístupu vidíme především v pomoci klientům v případě pojistné události (návod jak postupovat, nahlásit pojistnou událost, apod.). Využití v ostatních situacích (sjednání, náhled smluv apod.) vidíme spíše jako okrajové. Kooperativa ohlásila tuto novinku prakticky ve stejné době jako Česká pojišťovna a Direct své specializované mobilní aplikace.
Podobně jako klienty dalších pojišťoven, zasáhly i klienty Kooperativy kalamitní situace za začátku roku. Jednalo se o přívaly sněhu a záplavy. Kooperativa se snažila maximálně zpružnit likvidaci pojistných událostí a vyjít tak svým klientům co nejvíce vstříc.
Kooperativa se také maximálně snažila vyjít vstříc klientům při likvidaci škod ze sněhových kalamit a povodní na začátku roku.
Zítra čtěte:
Postavení pojišťoven v 1. čtvrtletí 2011: Komerční pojišťovna
NESS Czech s.r.o.
Kateřina Lhotská
Follow @oPojisteni_cz
Komentáře
Přidat komentář