Postavení pojišťoven v 1. pololetí 2011: Generali


			Postavení pojišťoven v 1. pololetí 2011: Generali

Generali pojišťovna provozuje smíšenou pojišťovací činnost s převahou NŽP. Generali Pojišťovna a.s. je součástí Generali PPF Holdingu B.V. Generali pojišťovna po částečném vylepšení své pozice v 1. čtvrtletí opět ztrácela. Celkový pokles ukazuje také tabulka výsledků po 1. pololetí.

Generali dosáhla meziročně horších výsledků jak v NŽP, tak i v ŽP. Nicméně je to od roku 2005 poprvé, kdy došlo k poklesu (v NŽP zaznamenala zhoršení už v roce 2010). Že došlo ke změně růstového trendu na pokles, dokládá i tabulka s výsledky za běžný rok.

Porovnání 1. a 2. čtvrtletí 2011 přináší další tabulka.

V průběhu 1. čtvrtletí představila Generali vylepšení svého ŽP Allegro nabízené v síti Partners. Jedná se rozšíření asistenčních služeb a seznamu onkologických onemocnění. Dále upravila výplatu plnění denní dávky při neschopnosti od 1. dne (při úrazu a některých vážných chorobách po 2 letech od sjednání). Vzhledem k tomu, že na trhu není příliš mnoho dobrých rizikovek, Allegro (nebo jeho originál BeneFIT) pokrývá zajímavou a podle nás perspektivní oblast poptávky. Ve 2. čtvrtletí představila produkt HAV určený pro starší vozy pod názvem Retro. Jedná se o pojištění podobné produktu 6+ od partnerské České pojišťovny, od kterého se liší především vyššími limity plnění (až 150 tisíc). Dále představila pojišťovna svoje nové POV pod názvem EXKLUZIV. Jak název napovídá, poskytuje vyšší limity plnění včetně rozsáhlých připojištění a dalších služeb a je logicky dražší variantou v porovnání se staršími produkty ZÁKLAD a KOMPET (které jsou v porovnání s konkurencí ve střední až vyšší střední cenové hladině). Generali dále představila produkt Vario, což je občanské pojištění majetku a odpovědnosti. Zajímavostí je to, že pojišťovna zvolila vylučovací způsob při stanovení pojistných nebezpečí a pojištěných předmětů. Tedy to, co není vyloučeno, je pojištěno (samozřejmě z přednastavené množiny nebezpečí a předmětů).

Generali se snažila co nejvíce zpružnit likvidaci pojistných událostí v souvislosti s přírodními pohromami ze začátku roku (sněhové kalamity a povodně).

Generali pojišťovna se dále soustředila na zvyšování úspěšnosti v boji s pojistným podvodem a dosáhla v této oblasti výrazného zlepšení.

Obr. 13 – Generali pojišťovna – vývoj podílu na trhu za 1. pololetí

NESS Czech s.r.o.

Kateřina Lhotská

Zdroj: NESS Czech s.r.o.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články