Výkony Komerční pojišťovny jsou značně nevyrovnané, což je dáno právě zaměřením na jednorázově placené ŽP. Pozice v NŽP je u pojišťovny marginální, přesto si uveďme i vývoj v této oblasti.
Zajímavostí je snad jen to, že více než polovinu pojistného získává Komerční pojišťovna v 1. čtvrtletí. Jinak je její úloha v oblasti NŽP nevýznamná. Opačně tomu je v ŽP. Jak už bylo uvedeno, pojišťovna se výrazně orientuje na jednorázově placené. Po 1. pololetí 2012 dosahuje podíl tohoto pojistného 86,5% a je na trhu nejvyšší. Z toho ale plynou i výrazné výkyvy ve výsledcích, protože zopakovat přibližně stejný objem každý rok je nesmírně obtížné. Pojišťovna sice posiluje i v oblasti běžně placeného pojistného, ale tam je její pozice za 1. pololetí 2012 na trhu slabá (1,9% tržní podíl a 14. místo). Pro opravdu pevné zakotvení v „elitní“ společnosti TOP10 našeho pojistného trhu však není jiná cesta než zaměření se právě na běžně placené smlouvy.
V 1. čtvrtletí nabídla Komerční pojišťovna svým klientům možnost investovat do nového zajištěného fondu Optimo Komodity. U tohoto fondu pojišťovna garantuje 100% návratnost vkladu ke dni splatnosti.
Kateřina Lhotská
NESS Czech s.r.o.
Komentáře
Přidat komentář