UNIQA má neobvyklé rozložení pojistného v rámci roku. Je u ní nejsilnějším obdobím 2. čtvrtletí, zatímco tradičně nejúspěšnější 1., je v jejím případě jedno z nejslabších.
Jak je tomu v NŽP? UNIQA má asi nejvýznamnější postavení v HAV, kde jí patří po 1. pololetí 2012 4. místo, a v pojištění podnikatelů, kde je 6.
Výsledky za NŽP v podstatě kopírují trendy a poměry za celkové pojistné. Nejvyšších objemů dosahuje UNIQA ve 2. čtvrtletí a její pozice je i na trhu NŽP stabilizovaná. V ŽP naopak není mezi největšími pojišťovnami v tzv. „elitní“ desítce. Pojišťovna se neorientuje na jednorázově placené ŽP (podíl jednorázů je za 1. pololetí 2012 13,7%). Její pozice by tedy měla být stabilní. Detaily ukazuje následující přehled.
V ŽP mají výsledky odlišný roční průběh. Jednak do toho zasahovalo nárazově jednorázově placené pojistné (především v roce 2010) a jednak se projevuje pravidelné mírné navýšený objemů pojistného před koncem roku.
Aby zvýšila svoji váhu i v oblasti ŽP, nabídla UNIQA možnost jednorázového IŽP na pět let se zhodnocením 18,68%. Šlo o čtvrtou tranši produktu Garant FIX. UNIQA se dále podílela na jednodenních marketingových akcích značek Mitsubishi a Opel s nabídkou slev na svoje povinné ručení. Pojišťovna také pokračovala ve své spolupráci se skupinou Reiffeisen, kterou ve 2. čtvrtletí rozšířila i o dalšího jejího člena – ZUNO BANK.
Podobně jako jiné pojišťovny se i UNIQA zaměřovala úspěšně na boj s pojistným podvodem a nepodcenila ani důležitý preventivní prvek těchto aktivit – informování veřejnosti.
Kateřina Lhotská
NESS Czech s.r.o.
Komentáře
Přidat komentář