Povinné ručení loni vyneslo pojišťovnám více peněz i tak však musely zdražit


			Povinné ručení loni vyneslo pojišťovnám více peněz i tak však musely zdražit

Podle prvních odhadů vybraly pojišťovny loni na povinném ručení více než v roce 2013. Důvodem je zvýšení počtu pojištěných vozidel a též mírný růst cen povinného ručení. Nárůst vybraného pojistného ale nepokrývá náklady pojišťoven.

 

Podle České kanceláře pojistitelů (ČKP) se tak zřejmě potvrdí původní predikce, že trh povinného ručení loni skončil ve ztrátě 12 procent. Legislativní změny podle některých odborníků navíc v budoucnu zřejmě povedou k dalšímu zdražení služeb. 

 

Podle tiskového mluvčího ČSOB Pojišťovny Petra Milaty sice ještě čísla za loňský rok nejsou uzavřená, již nyní lze ale říci, že průměrné pojistné na jedno pojištěné vozidlo v roce 2014 vzrostlo. Jedním z důvodů byl očekávaný růst výplat pojistného plnění díky novému Občanskému zákoníku, odvodům 3 % z vybraného pojistného do Fondu zábrany škody a též kvůli navýšení plateb za zásahy hasičů u dopravních nehod. 

 

„Navýšení průměrného pojistného však v praxi ne zcela pokrylo závazky na vzniklé škody, a proto někteří pojistitelé, včetně ČSOB Pojišťovny, sáhli v roce 2015 k dalšímu mírnému navýšení sazeb pojistného,“ uvedl Milata. Podle odhadů České kanceláře pojistitelů začal trh povinného ručení pomalu růst a na pojistném se vybralo více peněz. „To je dáno nárůstem počtu pojištěných vozidel a pozvolným růstem cen povinného ručení. Nárůst vybraného pojistného ale stále nepokrývá náklady produktu,“ tvrdí tiskový mluvčí ČKP Aleš Povr.

 

Od poloviny ledna letošního roku lidé nemusejí České kanceláři pojistitelů platit příspěvek za nezaplacené povinné ručení. Podle Milaty to však letos ještě nejspíše nebude mít dopad na navýšení cen. „Pokud se ale nezmění legislativa, sazby budou muset být navýšeny,“ uvedl. Zdražení v této souvislosti nevyloučil ani mluvčí Kooperativy Milan Káňa. „Podle informací z ČKP by pro letošní rok měl být dostatek prostředků na úhradu škod nepojištěných klientů.

 

Pokud ale zákonodárci v průběhu tohoto roku nepřipraví funkční systém výběru poplatků a pokut od neplatičů, může to vést k navýšení příspěvků do garančního fondu od jednotlivých pojišťoven. To by ve finále znamenalo zdražení povinného ručení pro zodpovědné motoristy, kteří ho poctivě platí,“ řekl Káňa.

 

Zdroj:finexpert

Zdroj: finexpert

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články