UNIQA pojišťovna ve třetím kvartále vzrostla téměř o čtyři procenta


			UNIQA pojišťovna ve třetím kvartále vzrostla téměř o čtyři procenta

UNIQA pojišťovna vykázala za prvních devět měsíců 2012 podle předběžných výsledků a podle metodiky České asociace pojišťoven celkový růst předepsaného pojistného o 3,7 % na 4,0 miliardy korun. Neživotní segmenty přinesly meziročně o 4,4 % více, běžně placené životní pojištění o 2,8 % vyšší předepsané pojistné. Dynamika potvrdila rychlejší tempo UNIQA oproti tržnímu průměru.

Výsledek běžně placeného životního pojištění ve výši 861 milionů korun je potvrzením pokračování obchodního úspěchu vlajkového produktu Rizikové životní pojištění s dividendou, který se prodává od září v inovované podobě. Počet smluv životního pojištění vzrostl meziročně o 15,4 %. V posledním období přibývá okolo 5.000 nových kontraktů měsíčně.

Jednorázové vklady do životního pojištění i nadále klesaly a jejich objem dosáhl necelých 141 milionů korun. Tento druh pojištění je pro UNIQA i nadále komplementárním segmentem. Koncentruje se spíše na běžně placené produkty s rizikovými složkami – tedy na pojištění v pravém slova smyslu.

Neživotní pojištění je i nadále spolehlivým silným pilířem růstu UNIQA pojišťovny. Za prvních devět měsíců bylo na pojistném předepsáno celkem 3,125 miliardy korun (meziročně + 4,4 %). Tento výsledek jde proti trendu celého trhu, který celkově oslabil meziročně o 1,2 %. Nejvyšší dynamiku vykázaly zejména zdravotní pojištění (+ 40 %), úrazové pojištění (+ 40 %) a strojní pojištění (+ 15 %). Ve stále se velmi pomalu zotavujícím segmentu povinného ručení vzrostl počet smluv UNIQA o 6,5 %.

Koncem září 2012 měla UNIQA ve kmeni celkem 673.480 smluv, což byl ve srovnání s loňským 3. kvartálem nárůst o 6,5 %. Nejrychleji rostl kmen smluv životního pojištění.

Mírnější aktivita přírodních živlů v prvním pololetí byla narušena výrazněji letními bouřkami, vichřicemi a krupobitím, avšak pojistně technický výsledek sledovaného období zůstává zatím i nadále příznivý.

UNIQA

Zdroj: UNIQA

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články