VZP po pěti letech hospodaří v černých číslech


			VZP po pěti letech hospodaří v černých číslech

VZP se letos poprvé od roku 2010 nepotýká s propadem ekonomiky a její snaha o udržení stávajících klientů a získání nových, je za tu dobu nejúspěšnější. Oproti loňskému roku dosáhla VZP opravdu velké retence – udržení stávajících zákazníků. V porovnání s loňským rokem jich odešlo o 25 906 méně. Úspěšnost je přikládána novému řediteli Ing. Zdeňku Kabátkovi.

Pokles klientů ke konci přeregistračního termínu je velkým úspěchem. Celkový počet odchozích klientů je pouhých 6 678. Od jiných pojišťoven přešlo do VZP 77 377 klientů, což je téměř dvojnásobně více, než za uplynulé tři roky dohromady. K poslednímu dni loňského roku VZP tedy evidovala více, než 57 % z celkového počtu 10,4 miliónů pojištěnců.

VZP dokonce vykázala nejvyšší příjmy na jednoho pojištěnce v hodnotě 24 989 Kč s meziročním zvýšením o 5,6 %, zároveň i nejvyšší výdaje na jednoho pojištěnce ve výši 24 487 Kč a nejnižší OZP o částce 19 952 Kč.

Dosaženého výsledku si pojišťovna váží o to více, že musela čelit nekalým akvizičním praktikám konkurenčních pojišťoven, které ale zásadně omezil ministr zdravotnictví Svatopluk Němeček. Důrazně apeloval na ostatní pojišťovny, aby zbytečně neplýtvaly financemi vyplácenými najatým náborářským firmám. VZP dlouhodobě upozorňovala, že tímto způsobem unikají ostatním pojišťovnám peníze, které mohly být využity lepším způsobem, například na zdravotní péči. Sama Všeobecná zdravotní pojišťovna služeb náborářských firem nevyužívala.

I přes úspěch a meziroční zlepšení, které teď pojišťovna měla, nepovažuje toto za konečný cíl. Má vyšší cíle – a to zastavení negativního salda a dosažení kladných finančních výsledků.

 

Zdroj: VZP

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články