XL Insurance: Speciální nabídka pro klienty střední velikosti


			XL Insurance: Speciální nabídka pro klienty střední velikosti

Začněme pohledem do historie: XL Capital Ltd, mateřská společnost společnosti XL Insurance (XL)  byla založena v roce 1986. V průběhu minulých desetiletí úspěšně expandovala prostřednictvím mnoha strategických převzetí a akvizic a stala se celosvětovým lídrem v poskytování pojištění a zajištění.

XL Insurance nabízí pouze neživotní druhy pojištění zabývá se zejména pojištěním majetku a obecné odpvědnosti, odpovědnosti členů statutárních a dozorčích orgánů společnosti a pojištěním speciálních rizik (letecká rizika, pojištění cenných a uměleckých předmětů, pojištění škod na životním prostředí, apod.) pro velké nadnárodní společnosti. Od roku 2008 nabízí XL Insurance i pojištění středně velké společnosti.

Předepsané pojistné celé skupiny XL Capital dosáhlo výše $5.4 mld za první 3 čtvrtletí tohoto roku s combined ratio pod 93%. Témeř polovina pojistného byla předepsána v Evropě a Asii.

Zvýšený zájem, zejména v době hospodářské krize, je o D&O (pojištění odpovědnosti členů statutárních a dozorčích orgánů společnosti) – XL Insurance patří mezi největší upisovatele tohoto druhu pojištění na světě.Klikněte pro zvětšení; Michal Kleiter a Ivan Růžička (zleva); oPojištění.cz

Firma má téměř 4000 zaměstnanců a působí ve 27 zemích světa.

Při příležitosti konání FERMA se nám podařilo setkat se zástupci XL Insurance osobně: před redakční magnetofon se posadili Michael Kleiter, manažer zodpovědný za aktivity XL Insurance v Rakousku a ve střední a východní Evropě a Ivan Růžička, který se věnuje obchodům v České republice. (Michal Kleiter je na úvodní fotce a u článku je společně s Ivanem Růžičkou - pozn. red.)

Pojišťovna, která se soustředí na průmyslová rizika

„Koncentrujeme se na velká průmyslová rizika,“ vysvětlil Kleiter a pokračoval: „Máme dvě centra zájmu: jedním je Severní a Jižní Amerika, tím druhým je Evropa. V loňském roce dosáhl objem předepsaného pojistného celé skupiny XL Capital 8,3 miliard dolarů. Když uvážíte, že máme necelých 4000 zaměstnanců, je z toho na první pohled vidět, že v poměru na vytvořený obrat máme poměrně málo zaměstnanců. Pracujeme velmi efektivně,“ uvedl Kleiter.

I to je důkazem, že XL Insurance je zaměřena na velké nadnárodní společnosti, které produkují velké objemy pojistného. Pojišťovnu nelze srovnávat s jinými pojistiteli, protože se věnuje jen neživotnímu pojištění velkých společností a ne takovým druhům pojištění, jako je například pojištění domácností nebo malých podnikatelů.

 

Byznys v České republice

V České republice má XL Insurance celou řadu velkých klientů. „Jsme přesvědčeni, že jejich počet poroste,“ poznamenal Kleiter.

Zajímali jsme se, kolik tak velkých společností tady je. A kolik z nich by bylo možné pojistit. Hodně, pořád dost na to, aby bylo možné vygenerovat zajímavé pojistné, dozvěděli jsme se. Jejich počet se v souhrnu odhaduje na něco okolo 500 - 700.

„Nemusíme takových klientů mít tisíce, stačí nám omezený počet,“ vysvětlil Kleiter.

XL Insurance zaměstnává skutečné odborníky, nevyjímaje  upisovatele. „Když to malinko zjednoduším, pak nevyrábíme pojistné smlouvy podle jednoho mustru jako Baťa cvičky. Musíme skutečně dělat „tailor made solution“. Soustřeďujeme se na potřeby klienta a na to potřebujeme mít vzdělané odborníky nebo ty, kteří se koncentrují pouze na určitý segment, či obor. Jinému třeba nerozumí, ale dělají jen jedinou činnost, v níž jsou skutečnými odborníky,“ upřesnil Kleiter.

Vysoce odborné služby pro středně velké klienty

V současné době XL Insurance dospěla do stavu, kdy už je těžké růst, protože nových velkých klientů výrazně nepřibývá a konkurence je velmi silná. To už byl jen malý krůček k rozhodnutí jít trošku „níž“ a nedělat jen pojištění velkých klientů. Jinými slovy: promítnout zkušenost, získanou při pojišťováním velkých klientů, i do nižšího segmentu. Tím se stal tzv. middle market.

Middle market, jak ho definuje XL Insurance jsou společnosti, pokud jde o výši obratu, od 30 miliónů eur do 500 miliónů eur. Spousta odborníků, kteří se v minulosti v XL Insurance věnovali upisování velkých klientů, nyní přešli do middle market.

XL Insurance může nabídnout jedinečné know how pro klienty v tomto segmentu v České republice. Ale i v Rakousku, Polsku, a v dalších zemích směrem na východ.

Nejde o masový byznys

V žádném případě nejde o masový byznys. XL Insurance netouží po tisících nových klientů. Touží po vybraných klientech, kteří spadají přesně do zmiňovaného segmentu. „Snažíme si vybírat, ne se hnát za objemem,“ připomněl Ivan Růžička s tím, že pojišťovna má velice atraktivní ceny (pojistné sazby) a v mnoha ohledech dělá obchod lépe než konkurence. „Pojištěním klienta to nekončí spíše začíná. Pečlivý výběr klientů a jejich omezený počet nám umožňuje poskytnout daleko lepší následný servis něž je běžné na lokálním pojistném trhu“ pokračoval Ivan Růžička.

Dagmar Šístková

 

Share/Bookmark

Zdroj: Dagmar Šístková

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články