Zavarovalnica Triglav: v pololetí o 20 % vyšší zisk než loni


			Zavarovalnica Triglav: v pololetí o 20 % vyšší zisk než loni

Společnost Zavarovalnica Triglav, mateřská společnost Triglav pojišťovny, jež působí v České republice, vykázala v prvním pololetí letošního roku čistý zisk ve výši 30,4 milionů eur, což je o 20 % více než ve stejném období loňského roku. Vynikající ekonomické výsledky zaznamenala také celá Skupina Triglav, jejíž čistý zisk se meziročně zvýšil o 90 %.


Slovinská společnost Zavarovalnica Triglav dosáhla v pololetí letošního roku čistého zisku ve výši 30,4 milionů eur, ve stejném období vykázala Skupina Triglav zisk 34,1 milionů eur. V roce 2011 plánovala Skupina Triglav dosáhnout čistého zisku ve výši 54 milionů eur a očekává, že plán překročí.


Ukazatel combined ratio se ve srovnání s předchozím pololetím podstatně zlepšil a pro Skupinu Triglav činí 89 %, což znamená zlepšení o 8,8 procentních bodů vzhledem k předchozímu pololetí. Rovněž tak se zlepšil indikátor combined ratio Zavarovalnice Triglav, d.d., neboť činí 83,7%, tj. o 7,8 procentních bodů méně než vloni ve stejném období.


„Spíše než na udržení tržního podílu se naše mateřská společnost v letošním roce zaměřila na optimalizaci všech firemních procesů z hlediska finanční návratnosti a tato strategie se jí vyplatila,“ uvedl Petr Baný, generální ředitel a předseda představenstva Triglav pojišťovny. „Celá Skupina Triglav zaznamenala letos výrazný nárůst. Významně tak posílila svoji pozici klíčového hráče na pojistném trhu v jihovýchodní Evropě,“ doplnil Baný.


Minulou krizi využili ve svůj prospěch

Zavarovalnica Triglav dosáhla letos v pololetí zisku před zdaněním ve výši 44,2 milionů eur, což je o 41 % více, než ve stejném období loňského roku. Nezdaněný zisk Skupiny Triglav ve stejném období činil 49 milionů eur, což znamená meziroční navýšení o 101 %.


„Dokázali jsme nedávnou krizi využít, stabilitu pojišťovny jsme ještě posílili a stále se přizpůsobujeme poměrům na trhu. Ve Slovinsku se chceme stát nejsilnější pojišťovnou v neživotním pojištění,“ uvedl Petr Baný. Naším cílem do roku 2015 je hrubé předepsané pojistné 1,1 miliard euro a návratnost kapitálu ve výši 12 %, dodal.

Snahou je i dál udržet pro Skupinu Triglav rating A.

Podle Petra Baného se pojišťovna při prodeji svých produktů soustředí především na makléře, ale dobré výsledky vykazuje i on line prodej. „Naším cílem jsou malé a střední firmy, ale chceme získat i větší klienty. Velkou výzvou pro nás je Chorvatsko a Srbsko, což je dohromady okolo 12 miliónů obyvatel. Cílem je i český trh, protože i ten vykazuje stále velmi nízkou propojištěnost,“ dodal.


Pojišťovnictví je zdravé

Evropské pojišťovnictví je zdravé, přestože v posledních letech Evropu (a nejen ji) postihlo hodně pojistných událostí. To vše finančně pocítily na svých bedrech světové zajišťovny.

„Za nejperspektivnější oblast považujeme střední a východní Evropu,“ konstatoval Matjaž Rakovec, prezident společnosti Zavarovalnica Triglav.

Stejně jako ostatní konkurenční pojišťovny, také Triglav čeká na ukončení penzijních a zdravotních reforem (nejen v České republice), které budou pro pojišťovny představovat bezesporu mimořádnou obchodní příležitost.


 

Zdroj:

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články