Pojištění prodloužení záruky a poškození elektroniky je na vzestupu


			Pojištění prodloužení záruky a poškození elektroniky je na vzestupu
30.6.2015 Produkty

Elektronická zařízení dnes používá téměř každý člověk. Mobily, tablety, počítače. Pro někoho nástroje, bez kterých se neobejde. Může se ale stát, že se zařízení poškodí nebo je odcizeno. Jak je to s pojištěním pordloužené záruky nebo pojištění proti poškození nebo odcizení?

Jedním z možností pojištění elektroniky je pojištění prodloužení záruky, které funguje na stejném principu jako zákonem stanovená dvouletá záruka. Zákazník ale tímto krokem získává další roky „ochrany“ navíc. Prodloužená záruka zahrnuje standardně možnost opravy až do výše hodnoty zboží, případně jeho výměnu při prokázání neopravitelnosti vady.

Vždy ale záleží na pojistných podmínkách pojišťoven, které se liší. Například se v některých případech neruší kupní smlouva, ale „pojišťovna vyplácí zákazníkovi časovou cenu věci. Ta se rovná kupní ceně výrobku mínus 1% za každý započatý měsíc používá věcí. Požadavky na opravu je také nutné nahlásit na call-centrum pojišťovny, které zakázku předává smluvnímu servisu.

Na jak dlouho se pojištění sjednává a na jaké zboží?

Záruku lze u většiny obchodů s elektronikou prodloužit o jeden až tři roky. Některé umožňují ale i hraniční varianty. Cena pojištění závisí vždy na kupní ceně zboží a také na sortimentní skupině. Pojištění tak může stát v úrovni stokorun za roční záruku navíc, ale může se vyšplhat i do jednotek tisíc v případě pojištění zboží v ceně desítek tisíc korun.

Největší zájem o prodloužení záruky je u výrobků, které mají dlouhou životnost přesahující zákonem stanovenou záruční lhůtu. Nejčastěji se jedná o velkou bílou elektroniku, televizory, a pak také o přenosnou elektroniku, jako jsou PC/notebooky, fotoaparáty či tablety. Dle statistik prodávajících řetězců si zákazníci pořizují pojištění k produktům v ceně nad pět tisíc korun.

Prodejci se převážně shodují na tom, že zájem o službu roste, někteří dokonce uvádějí, že růst je výrazný. Roli hraje ale i to, jak výrazně prodejce pojištění propaguje, jak dlouho a samozřejmě za jakých podmínek jej nabízí.

Pojištění proti poškození, ztrátě či odcizení

Rozdíl mezi pojištěním záruky a náhodnému poškození, ztrátě či odcizení je spoluúčast zákazníka. Ta se pohybuje od 10 % do 15 % při pojištění na jeden rok a 25 % na dva roky.

Pojištění proti náhodnému poškození nebo odcizení lze sjednat jen na vybraný sortiment zboží. Pojistit tedy většinou nelze levné zboží v ceně do tisíce korun. Proti poškození se pojišťují zpravidla produkty nad 3 000 Kč. Na druhou stranu pak proti odcizení jeden z prodejců nepojišťuje velké bílé elektro.  

Služby pojištění proti náhodnému poškození, ztrátě či odcizení nabízejí prodejci vždy ve spolupráci s vybranou pojišťovnou. S tou při nákupu zákazník uzavírá také pojistnou smlouvu, a to nejčastěji na 1-2 rok.

Cena pojištění závisí na hodnotě a kategorii pořizovaného zboží, respektive jeho „rizikovosti“, ale také na rozsahu ochrany. Například cena pojištění mobilu nebo tabletu bude vždy vyšší než cena pojištění televize nebo herní konzole.

Co se pojišťuje nejčastěji?

Nejčastěji si tato pojištění přikupují zákazníci k mobilním telefonům, tabletům, notebookům, digitálním fotoaparátům a kamerám, případně zařízením, jako jsou elektronické čtečky či GPS navigace. Jde tedy o produkty, které zákazníci nosí nejčastěji u sebe nebo s nimi cestují, a je tedy vyšší riziko pádu. Mezi nejčastějšími příčinami pojistných událostí jsou: vniknutí kapaliny do přístroje nebo jeho poškození v důsledku pádu. Velmi častým důvodem je také poškození displeje v důsledku vyvinutím přílišného tlaku.

Růst zájmu o pojištění je vždy v období před dovolenými, v jejichž průběhu významně roste riziko odcizení produktu.

Prodejci se celkově shodují na tom, že zájem o pojištění v posledních letech stále roste. Dotázané řetězce spolupracují se společnostmi BNP Paribas Cardif Pojišťovna, AGA International a Česká pojišťovna.

 

Zdroj: channelworld.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články