Čeští řidiči se při koupi auta rozhodují hlavně podle ceny


			Čeští řidiči se při koupi auta rozhodují hlavně podle ceny
27.11.2014 Produkty

Nejdůležitějším kritériem, které ovlivňuje koupi auta, je pro české řidiče jeho cena. Vyplývá to z exkluzivního průzkumu pojišťovny Generali. „Cena je rozhodujícím ukazatelem pro třiaosmdesát procent českých šoférů, následuje spotřeba a také objem a výkon motoru,“ přibližuje tiskový mluvčí Generali Jiří Cívka.

Nejméně zajímá řidiče v tomto ohledu variabilita interiéru společně s barvou auta a kapacitou zavazadlového prostoru. Vedle ceny, spotřeby a objemu a výkonu motoru je pro ně ale důležité také palivo.

Exkluzivní průzkum také ukázal, že nejoblíbenější značkou mezi českými motoristy je stále Škoda, což potvrzují statistiky prodeje aut v České republice, v nichž je domácí značka i v letošním roce číslem jedna.

Škodovku označilo v průzkumu za oblíbenou značku auta celkem 35 % dotazovaných. Na dalších místech se seřadily Ford, Volkswagen, Peugeot, Hyundai nebo Kia.

„Tři čtvrtiny řidičů zároveň přiznávají, že to, kterou značku automobilu mají rádi, je ovlivňuje při výběru nového vozu,“ poukazuje Cívka na výstupy z průzkumu.

S povinným ručením jsme zodpovědní

Po letech, kdy cena povinného ručení spíše klesala, nastal na konci minulého roku obrat především v souvislosti s novým občanským zákoníkem.

Z nejnovějšího průzkumu pojišťovny přitom vyplývá, že co se právě povinného ručení týká, jsou čeští řidiči velmi zodpovědní. Povinné ručení na vozidlo nebo všechna vozidla v domácnosti má 97 % z nich. Zbývající tři procenta mají povinné ručení jen na některé z vozidel. Ze zákona přitom musí být pojištěné každé registrované vozidlo.

„U havarijního pojištění je situace odlišná. Skoro polovina řidičů přiznává, že toto pojištění nemá uzavřené na žádné vozidlo ve své domácnosti. Na všechna vozidla v domácnosti má havarijní pojištění uzavřené přibližně čtyřicet procent šoférů,“ upozorňuje Jiří Cívka. To může ovšem souviset se skutečností, že povinné ručení se stále více posouvá do roviny služby a pokrývá i řadu v minulosti nemyslitelných havarijních rizik, například střet se zvěří. Dnes je toto riziko rozšířeno na krytí střetu vozidla s jakýmkoliv zvířetem včetně hospodářských.

Obrácená čísla pak vydal průzkum, co se týče připojištění čelního skla. Tímto způsobem má všechna vozidla v domácnosti pojištěno 48 % dotazovaných.  Některá vozidla v domácnosti 17 % a žádná vozidla 35 % dotazovaných řidičů.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Generali

Zdroj: Generali

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články