Nejčastější chyby se nemění
Další nejčastější příčinou vzniku dopravních nehod byla v Allianz pojišťovně srážka dvou pohybujících se vozidel – těchto případů se stalo téměř 11 800. A až 8300 pojistných událostí pak způsobilo nedání přednosti v jízdě, nebo přejíždění z pruhu do pruhu. První „čtyřka“ nejčastějších příčin škod tak zůstává stejná, vypadá to, že čeští řidiči opakují stále stejné řidičské chyby. Mezi další patří nezvládnutí řízení, špatné předjíždění a vysoká rychlost.
Rychlost na silnici i v hlášeních
Čeští řidiči jsou také v hlášení škod velmi rychlí. Například z havarijního pojištění 17 % klientů hlásí škodu již v den vzniku pojistné události. Dalších 20 % klientů uplatní svůj nárok den po jejím vzniku, 10 % dva dny a 8 % 3 dny po vzniku. Naopak více než 8 % klientů uplatní svůj nárok až po více než měsíci. „Mírný rozdíl je v povinném ručení – tam již 23 % řidičů hlásí škodu ještě týž den, 18 % z nich druhý den a v další dny jsou počty přibližně shodné. Vyšší procento řidičů otálí dlouho, dokonce více než 12 % řidičů ohlásí svoji újmu déle než po měsíci,“ rekapituluje Daniel Balihar, technický manažer úseku likvidace škod z autopojištění.
Čím dřív motorista škodu nahlásí, tím rychleji se dozví, co má udělat, takže ideální je to přímo z místa nehody. V tom mu může velmi pomoci telematická jednotka, kterou Allianz nově motoristům nabízí pod názvem Šestý smysl. „Díky ní dokážeme ihned řidiči zavolat pomoc, odtah, poradíme mu, zda musí k nehodě volat policii, sdělíme mu optimální postup při odstraňování následků škody ve vztahu ke konkrétním smluvním ujednáním, které jsou součástí jeho smlouvy. Následně s ním dohodneme třeba i to, kdy mu může zavolat operátor call centra, aby s ním vyplnil formulář k nahlášení události,“ uzavírá Daniel Balihar.
Pozor na tramvaje a hospodářská zvířata! Jaká srážka je pravděpodobnější?
Kromě tradičních pojistných událostí na silnicích však Allianz pojišťovna eviduje také ty méně obvyklé. Mezi ně patří například 53 pojistných událostí zapříčiněných srážkou s vlakem nebo tramvají, anebo 403 škod, při nichž pojišťovna vyplatila pojistné plnění motoristům, nebo majitelům zvířat po srážce s vozidlem. U klientů Allianz je tedy osmkrát pravděpodobnější střet se zvířetem, než s vozidlem na kolejích.
Povinné ručení Allianz poskytuje motoristům nejen ochranu pro případ střetu s jakýmikoliv zvířaty, ale od letošního podzimu jak novým, tak i stávajícím klientům další asistenční služby. „Největší novinkou je zapůjčení náhradního vozu při odcizení automobilu až na 30 dní, nebo v případě „pouhé“ nepojízdnosti, například kvůli poruše, nebo zamrzlému palivu alespoň po dobu 24 hodin. Pokud má klient povinné ručení spolu s havarijním pojištěním, tak se počty dnů jak při odcizení vozidla, tak i při jeho nepojízdnosti zdvojnásobují,“ uvádí ředitel úseku pojištění vozidel Pavel Prokš. Klient může také požádat asistenční službu o spolupráci při vyplnění euroformuláře, pořízení fotodokumentace i z místa havárie, nebo odtah ostatních vozidel.
Komentáře
Přidat komentář