Záchranné operace byly dlouhé a nákladné (a stále ještě nejsou ukončeny). Výsledkem je pojistná škoda ve výši 1 miliardy dolarů.
Nick Sloane, který je členem záchranné mise, hovořil minulý měsíc s novináři v přední části vraku Costa Concordia. Podle zprávy, kterou zveřejnila Lloyd´s, Costa Concordia je praktickým příkladem několika klíčových faktorů, které mohou mít vliv na konečnou výši nákladů na odstranění vraku. "Tato masivní loď ztroskotala v obtížném terénu - jde o skalnatou část ostrova nad hlubší částí moře. Společně se splněním nároků na ochranu životního prostředí budou státní orgány vyžadovat komplexní, technicky dokonalé řešení,"uvedl Sloane.
Složitý postup, který má vést k odstranění vraku, byl příčinou zpoždění. Ale "zpoždění bude logicky znamenat také vyšší náklady," řekl jeden z odborníků na upisování rizik.
Pokud se nepodaří vyzvednou loď jako celek – a to už samo o sobě stojí mnoho milionů dolarů - pak loď pravděpodobně bude muset být rozdělena na jednotlivé části. „ Za příplatek milionů dolarů,“ uvedl nejmenovaný zdroj.
Při havárii Costa Concordia přišlo o život 32 lidí.
Business Insurance
Komentáře
Přidat komentář