Generali: příběhy nepovedených pojistných podvodů


			Generali: příběhy nepovedených pojistných podvodů
30.12.2010 Pojistný trh

Včera jsme vám na stránkách opojištění.cz přinesli jedinečná hlášení, která přijali operátoři pojišťovny Generali. Dnes změníme téma: řeč bude o pojistných podvodech.

Všem, kteří by se snad chtěli inspirovat příběhy, které vznikly "v dílně" klientů pojišťovny Generali, něco takového rozhodně nedoporučujeme. Na pojistné podvody se totiž vždycky přišlo...


 

  • Klient hlásí škodu na motorovém vozidle a nárokuje plnění z povinného ručení, které má u Generali zdarma rozšířené o krytí rizika střetu se zvěří. Zřejmě ho k tomu vede minimální spoluúčast jednoho tisíce korun a tak naaranžuje havárii včetně srnčích chlupů. Vyšetřovací tým nachází rozpory v popisu nehody a nechává u soudního znalce zhotovit posudek o původu zvířecí srsti, která se nacházela na vozidle. A výsledek? Srst pochází z obchodu s rybářskými potřebami, kde se používá na vázání mušek pro sportovní rybolov. V druhém podobném případě se dokonce jednalo o štětiny z běžného kuchyňského koštěte.


  • Majitel vozidla dostal při jízdě smyk a narazil do stromu. K nehodě zavolal Policii ČR, která vše řádně zdokumentovala, sepsala a nehodu na místě uzavřela. Vozidlo ale nebylo havarijně pojištěné. Škoda na vozidle nebyla vysoká, jeho majiteli se ji podařilo opravit ve velice krátké době. Dva dny po nehodě uzavřel majitel již opraveného vozidla přes zprostředkovatele havarijní pojištění a s již uzavřenou havarijní pojistkou nahlásil Generali, že havaroval. Jako datum uvedl den po uzavření pojistky. Majitel, v tomto případě již pachatel pojistného podvodu, si zřejmě myslel, že Generali nemá možnost nahlížet do policejních záznamů o dopravních nehodách. Touto jednoduchou kontrolou bylo zjištěno, že se nehoda stala již před platností pojištění.


  • Pojišťovna obdržela poštou prohlášení poškozeného. V obálce byl na prohlášení připnut sešívačkou lístek s číslem bankovního účtu. Podle interních směrnic pojišťovny Generali zavolala likvidátorka poškozenému, aby číslo účtu ověřila. Zjistila, že poškozený tímto způsobem číslo účtu nepředával.


  • Pojištěný si sám vystavil fakturu, kterou předal Generali. Při ověřování údajů u dodavatele likvidátor vzápětí zjistil, že žádná taková faktura vystavena nebyla. Navíc s početní chybou, které se pojištěný při jejím falšování dopustil.

Generali



Zdroj: Generali

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Havarijní pojištění

Zvědavec,  3. 1. 2011

Zajímalo by mě, jak mohlo být uzavřeno havarijní pojištění, když tou dobou bylo vozidlo nabouráno. Copak zprostředkovatel nemusel vozidlo kontrolovat?

Doplnění od Generali

vasko-ka,  5. 1. 2011

Zprostředkovatel musel samozřejmě vozidlo zkontrolovat, nicméně kontroloval již opravené vozidlo (škody na vozidle nebyly vysoké, majiteli se je podařilo opravit běhěm oněch 2 dnů.
Generali

RSS

Související články