Vyzvednutím vraku se bude zabývat společnost the International Salvage Union (ISU).
Jak společnost uvádí na svých webových stránkách, je zcela logické, že jde o velmi odbornou práci, za kterou se platí. „Costa Concordia bude největší vrak, který budeme za dobu našeho podnikání odstraňovat,“ konstatoval Mark Hoddinott, hlavní manažer ISU s tím, že to bude velmi technicky náročné.
Předběžné kroky k odstranění vraku začaly letos v červnu a pokud bude operace úspěšná, bude vrak lodi odstraněn koncem ledna příštího roku.
„Naším hlavním nepřítelem je zima a podmínky, které nám neumožní pracovat na moři,“ konstatoval Pier Donato Vercellone, konzultant celého projektu.
„Pokud nám moře nedovolí stabilizovat loď a poté ji dostat do vzpřímené polohy v souladu s časovým plánem, budou rizika narůstat,“ dodal.
Za účelem vyzvednutí lodě se vybuduje podmořská rampa, připravená speciálně pro tento účel a pevně se ukotví v moři. Vedle vraku na straně směrem do volného moře budou připraveny vodotěsné nádrže, zvané kesony, které budou pomáhat při zvedání. Instalace této rampy by měla být hotova letos nejpozději do 15. listopadu.
Podle plánu by 1. prosince měl být zahájen nejchoulostivější krok celé operace: dva ohromné jeřáby, připevněné k podmořské rampě, budou zvedat loď do svislé polohy.
Pokud vše půjde podle plánu, bude Concordia dodána do italského přístavu 31. ledna. Nikdy už jako výletní loď nevypluje. Náklady na opravu vraku by totiž byly vyšší, než je jeho hodnota.
The Miami Herald
Komentáře
Přidat komentář